طرح وزارتخانه زنان در واکنش به فضای جامعه

5 اسفند 1387

مدرسه فمینیستی : در پی طرح شدن مسئله زنان در کشور و قدرت گرفتن آن در سطح جامعه , دولت و مجلس نیز طرح هایی را برای مسائل زنان مطرح کرده اند که از جمله آنها تشکیل وزارتخانه زنان است . لاله افتخاری سخنگوی فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی،مدتی پیش عنوان کرده بود :در دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس با سعیدلو معاون اجرایی رئیس جمهور، پیشنهاد شد مرکز امور زنان و خانواده به سطح وزارت امور زنان و خانواده ارتقا یابد».

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، وی افزود: «در جلسه دیروز چالش‌های عمده امور زنان و خانواده وساماندهی برنامه ها بررسی شد و بر اعمال تدابیر لازم در وضع زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها تاکید شد».

اما مطرح شدن این طرحها نمایشی از سوی دولت و مجلس هستند که سعی در آرام کردن فضای جامعه دارند . طرحهایی که بعد از طرح شدن به زودی با دلایل خود مجلسیان رد می شوند . به طوریکه عفت شریعتی کوهبنانی ، نماینده و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن رد تشکیل چنین وزارتخانه ای در گفتگو با ایونا بیان کرد: تشکیل وزارت زنان محاسن و معایبی دارد. یعنی اگر بخواهند مسائل زنان را در وزارت خانه جدا تفکیک کنند و هرچه مشکل است در اینجا مطرح شود این مساله ای نشدنی است .

وی با بیان این مطلب که در کشوری که نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می دهند نمی توانند وزارت خانه ای برای 35 میلیون تشکیل دهند گفت : اگر مسائل اصلی این وزارت خانه حل مسائل ویژه زنان باشد و صرفا جدا از مسائل دیگر باشد شدنی است مثل مرکز امور زنان ریاست جمهوری یا شورای فرهنگی اجتماعی زنان . یعنی اگر برای مشکلا ت مخصوص خانم ها این وزارت خانه تشکیل شود خوبست . اما اگر تمام مشکلات زنان را به این مرکز ارجاع دهند این مساله نشدنی و غیر ممکن است .
وی در ادامه تصریح کرد : همه وزارت خانه ها برای همه مردم و جامعه است و نمی توان وزارت خانه ها را تفکیک جنسیتی کرد . البته در حال حاضر نمی توان در این مورد قضاوت کرد ولی این اطلاع به این نکته ضروری است که اگر کاری نسنجیده صورت گیرد نتیجه عکس خواهد داشت . باید کار با برنامه ریزی صورت گیرد و اگر بخواهیم وزارت خانه ای جدا برای زنان داشته باشیم و شاهد مشکلات زیاد و جدیدتری باشیم این جالب نیست و می تواند تبعات زیادی داشته باشد .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours