فراخوان جنبش زنان کُرد/ گورین بو یه‌کسانی

13 اسفند 1386

ما خواستار آزادی هر چه سریع‌‌تر خانم‌ها هانا عبدی و روناک صفازاده هستیم!

در شرایطی که دولت‌مردان ایران مدعی اجرای حقوق بشر هستند؛ و به نام اسلام و عدالت بر مردم حکومت می‌کنند ؛ و در گوشه و کنار این سرزمین سمینار صلح و زن برگزار می‌نمایند، و از مهمانان خارجی دعوت به عمل می‌آورند، مردم ما در شرایطی به سر می‌برند، که روز به روز بر محدودیت‌های فردی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی‌شان افزوده می‌شود. ادامه این فشارها پیامدهای بسیار نامطلوبی را گریبان‌گیر جامعه محروم امروز ایران کرده است.

ما زنان کردستان اعتراض خود را به این روند اعلام می‌نماییم؛ و خاطرنشان می‌کنیم، که ضمن علاقمند بودن به صلح و برابری حقوق همه انسان‌ها و ملیت‌ها‌ی ایرانی فارغ از نژاد و یا تعلق قومی و جنسیتی مطالبات خود را به شرح زیر خواستاریم.

1. احقاق حقوق زنان، هدف مشترک همه‌ی فعالین جنبش زنان ایران است. در حالی که زنان ایرانی اعم از ترک، کُرد، فارس و … خواسته‌های مدنی خود را با دیگر زنان فعال در جهان پیوند زده‌اند، در راستای حقوق ملی و شهروندی خویش نیز مبارزه می‌کنند و بیش‌ترین هزینه را نیز متحمل می‌شوند. چنان‌چه در طی ماه‌های گذشته شاهد دستگیری زنان کُرد در نقاط مختلف کردستان بوده‌ایم، زنانی که هم دغدغه‌ی برابری حقوق زنان و مردان را دارند، هم دغدغه‌ی حقوق اقوام و ملیت‌های ایرانی را.

2. ما زنان کُرد، این‌گونه سرکوب را که به دور از نظارت کارشناسان و وکلای حقوقی، افکار عمومی و دادگاه‌های علنی است، به اتهامات واهی تجزیه‌طلبی و تروریست و بمب‌گذار ، بدون در نظر گرفتن کم‌ترین حقوقی با بی‌رحمانه‌ترین برخوردها، محکوم می‌کنیم؛ و همین امر را دال بر ظلمی مضاعف در حق این فعالان می‌دانیم.

3. جنبش زنان کُرد، ضمن تأکید بر خواست‌ها و مطالبات کمپین یک میلیون امضاء برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان، نارضایتی خود را از تهدیدها و شکنجه‌ی فعالان اجتماعی، سیاسی، مدنی و فرهنگی کردستان که اغلب آن‌ها در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند، ابراز می‌دارند.

4. ما خواستار آزادی هر چه سریع‌تر خانم‌ها هانا عبدی و روناک صفازاده هستیم؛ و از تمام فعالین جنبش زنان و نهادهای مدنی و فعالین سیاسی در سراسر ایران انتظار داریم که با امضای این فراخوان با ما هم صدا شوند، و زنان کُرد را در این شرایط سخت یاری دهند.

هم‌چنین از دولت‌مردان و مسئولین امنیتی نیز تقاضا می‌کنیم ، که رویه‌ی صلح‌آمیز و عدالت‌خواهانه‌ای را پیشه‌ی خود کنند.

فعالین جنبش زنان کُرد ـ ایران

برای پشتیبانی وحمایت از این بیانیه می‌توانید نام خود را به این آدرس ایمیل ارسال کنید

[email protected]

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours