نخستین زن اسکی باز ایرانی در المپیک زمستانی

5 فروردین 1388

گویا: ایران برای نخستین بار یک ورزشکار زن را روانه بازی های المپیک زمستانی می کند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، عیسی ساوه شمشکی رییس فدراسیون اسکی ایران روز دوشنبه گفته است، اسکی باز زن ایرانی با پوشش اسلامی در رقابت های المپیک زمستانی در ونکوور کانادا حاضر می شود.

عیسی ساوه شمشکی، رییس فدراسیون اسکی ایران با سفر به ونکوور کانادا و مذاکره با برگزار کنندگان المپیک زمستانی ۲۰۱۰ ، مقدمات حضور نخستین زن ایرانی را در این مسابقات با پوشش اسلامی فراهم کرده است. عیسی ساوه شمشکی می گوید که برگزار کنندگان المپیک با حضور زن اسکی باز ایرانی با پوشش اسلامی مخالفتی نکرده اند.

در بهمن ماه سال جاری تیم ملی اسکی آلپاین زنان و مردان ایران در مسابقات جام جهانی فرانسه شرکت کرد و موفق به کسب ۲ سهمیه المپیک زمستانی یکی در رشته زنان و دیگری در رشته مردان شد.

تیم ملی بانوان ایران برای اولین بار در تاریخ این رشته ورزشی اجازه حضور در بازی های المپیک زمستانی را پیدا کرده است.

سی ان ان در گزارش خود آورده است، هم اکنون سه اسکی باز زن ایرانی به نام های فاطمه کیا دربندسری، میترا کلهر و مرجان کلهر برای قرار گرفتن در ترکیب تیم اعزامی به المیک با هم رقابت می کنند. مسابقات انتخابی در ماه دسامبر و دو ماه پیش از آغاز بازی های المپیک زمستانی انجام می شود.

به گزارش سی ان ان اسکی در ایران ورزشی بسیار محبوب به شمار می آید و برخی از بهترین پیست های اسکی منطقه در این کشور واقع شده است.

ورزش اسکی به عنوان یکی از سرگرمی های مورد علاقه جوانان ایرانی محسوب می شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours