پرستو اللهیاری به یکسال حبس تعزیری محکوم شد

۰ min read

5 اردیبهشت 1388

مدرسه فمینیستی : امروز، شنبه 5 اردیبهشت، حکم پرستو اللهیاری در دادگاه انقلاب اسلامی شعبه 28 به وی ابلاغ شد. به موجب این حکم، و به استناد 500 قانون مجازات اسلامی، وی به یکسال حبس تعزیری محکوم شد.

براساس حکم ابلاغ شده٬ اتهام پرستو اللهیاری، اقدام علیه امنیت کشور از طریق فعالیت تبلیغی علیه نظام است. که این حکم با توجه به عضویت وی در کمپین یک میلیون امضاء، دعوت از افراد در خانه برای جلسات در جهت اهداف و برنامه های کمپین، جمع آوری امضاء، و همچنین نوشتن در سایت های اینترنتی صادر شده است.

پیش از این در تاریخ 27 مهرماه 1387، ماموران امنیتی با تفتیش منزل این عضو کمپین برخی از لوازم وی از جمله کامپیوتر، لپ تاپ و آلبوم های شخصی، دستنوشته های او را ضبط کردند و خود وی را نیز مورد بازپرسی قرار دادند. همچنین، در تاریخ 24 فروردین 1388 جلسه رسیدگی به اتهامات پرستو الهیاری دیگر عضو کمپین یک میلیون امضا، با حضور «حیدری فرد» نماینده دادستان در شعبه 28 دادگاه انقلاب تشکیل شد و پرستو الهیاری به همراه وکیل خود زهرا ارزنی در دادگاه حاضر شد. در این جلسه «قاضی مغیثی» اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت تبلیغی علیه نظام را به او تفهیم کرد و تنها لایحه دفاعیه مکتوب را از وکیل او پذیرفت.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours