دادگاه انقلاب در مورد وضعیت بازداشت شدگان وکلا و خانواده ها را بی جواب گذاشت

13 اردیبهشت 1388

مدرسه فمینیستی: امروز نسرین ستوده به وکالت از طرف جلوه جواهری ، کاوه مظفری و امیر یعقوبعلی به دادگاه انقلاب رفت.
این سه عضو کمپین یک میلیون امضا که در حاشیه مراسم روزجهانی کارگر دستگیر شده اند دیروز از بازداشتگاه وزرا به زندان اوین منتقل شدند.وهمچنان در زندان اوین به سر می برند.

نسرین ستوده وکیل این سه نفر که امروز برای پی گیری وضعیت موکلان خویش به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود چینین می گوید: من امروز دردادگاه انقلاب هیچ جوابی نگرفتم و فقط اعلام میکنم که طبق اظهارات مادر جلوه جواهری و کاوه مظفری خانه این زوج جوان توسط ماموران اطلاعات قفل شده و کلید خانه نیز در اختیار ایشان است.
امروز صبح که این دومادر به خانه فرزندانشان رفته اند متوجه حضور ماموران اطلاعات در خانه شده و وقتی از صاحبخانه سوال کرده اند ایشان گفته اند که ماموران از من خواسته اند تا کسی وارد خانه نشود .

نسرین ستوده افزود : کلیه اقدامات ماموران اطلاعات از اعمال زود علیه جلوه حواهری تا بردن ایشان بدون حکم قضایی و تفتیش منزل و قفل کردن درب منزل و بردن کلید منزل غیر قانونی است.

امروز جلوه جواهری طی تماس تلفنی از زندان به مادرش خبر داده است که برای وی 100 میلیون وثیقه صادر کرده اند. جلوه جواهری اعلام کرده است که چنین وثیقه ای را ندارد.

همچنین بر مبنای گزارش سایت تغییر برای برابری پگاه فرج الهی، دختر مریم حاجی محسن ( محسنی) فعال کارگری درباره آخرین وضعیت مادرس می گوید:« به بعضی ها گفته اند برای زندانی ها وثیقه صادر کرده اند و بروید وثیقه را جور کنید من سوالم این است که اصلا ” برای چی این ها را گرفته اند؟ آنها که عمل خلافی انجام نداده اند. اصلا گردهمایی صورت نگرفته واصلا اگر هم صورت می گرفت کار غیر قانونی انجام نشده بود. خلاصه خیلی ها را همان دم در پارک گرفتند یا به خانه ها حمله کردند و درخانه هایشان کارگرهایی را گرفته اند. حتی جلوی دادسرا فهمیدیم که به جلسه کارگران فلزکارمکانیک که درمحل سرپوشیده ای بوده ریخته اند و همه را دستگیر کرده اند.»

بهناز مختاری مادر امیر یعقوبعلی فعال دانشجویی و حقوق زنان و کمپین که خیلی نگران فرزندش هست می گوید : پس از دستگیری امیر در پارک لاله ساعت ده ونیم شب به خانه ما آمدند سه مامور به همراه امیروارد خانه شدند یک دستگاه ریسیور را بردند. البته حکم تفتیش منزل را نشان نداده بودند به دخترم گفته بودند که چون خود امیر با ماست به حکم نیازی نیست می خواستند کتاب های دخترم را بردارند که او گفت این کتاب ها مال اوست و آنها را جا گذاشتند اما به آنها گفته بودند اگر ماهواره داشتیم حتما ریسیور را همراه خود ببرند.

وقتی از آنها پرسیدیم چگونه پی گیروضعیت امیر باشیم گفتند مشکل امیر سیاسی است. ما گفتیم آنها با دوستان شان نشسته و چای می خوردند اصلا تجمعی در کار نبوده اما آنها گفتند مااستعلام کردیم امیرسابقه دارد و جایی رفته که نباید می رفت.” امروز هم که به دادگاه انقلاب رفتیم به ما جوابی ندادند حتی مرا به بازپرسی امنیت راه ندادند گفتند خودمان تماس می گیریم .

پسر من جرمی مرتکب نشده که بخواهند او را بازداشت کنند یا اتهامی به او بزنند. به نظرم قصد داشتند که اورا به بهانه ای دستگیر کنند، دلیلش را هم نمی دانم اما روز کارگر بهانه خوبی برای آنها شد.

بهمن محمدی برادر لاله محمدی و از اقوام شریفه محمدی در باره بازداشت شدگان می گوید :« جلوی دادگاه ما را راه ندادند و تهدیدمان کردند . حدود 50 نفر بودیم مرتب به ما می گفتند: نایستید والا شما راهم می گیریم . حتی خانم من پرسید یعنی به همین راحتی ! و آن ها هم گفتند بله به همین راحتی .

او که از کرج به تهران آمده می گوید بعد از این که با خبر شدیم لاله وشریفه را گرفته اند از دیروز تا حالا در راه وزراء ، آگاهی، دادگاه انقلاب و اوین سرگردانیم.حتی در وزراء هم داروهای خواهرم را نگرفتند دیروز آقای قاضی جوانی به وزراء آمد از ساعت 30/4 تا 6 آنجا بود. بعد از رفتن قاضی به ما گفتند بروید به خانه هایتان ما خودمان زنگ می زنیم اما به سرعت زندانی ها را با یک ون از وزرا خارج کردند. فقط دوخانم را آزاد کردند یکی از آن ها زن مسنی بود و دیگری زن جوانی بود که با بچه 4 ساله اش به مدت 24 ساعت دربازداشت بود.

به اوین که مراجعه کردیم گفتند این جا هستند ولی اسامی را نمی دهیم .می گویند برای بازداشتی ها وثیقه های سنگین بریده اند . درصورتی که آن ها کاری نکرده اند که بخواهند وثیقه بدهند جرمی مرتکب نشده اند که مجرم باشند. درآخرین سوالی که ما از دادگاه کردیم گفتند تا سه شنبه خبری به شما نمی دهیم بروید خانه هایتان خودمان خبر می دهیم .»

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours