مطالبات زنان همدانی: لغو همه اجازه های شوهر!

30 اردیبهشت 1388

میدان زنان: تشکلهای مدافع حقوق زنان همدان در ادامه جلسات خود برای رایزنی درباره مطالبات زنان، در آستانه دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری، در جلسه روز یکشنبه، 22 اردیبهشت، این مطالبات را جمع بندی و اعلام کردند.

این تشکلها که اغلب پیشتر با مطالبات همگرایی زنان اعلام موافقت کرده بودند ضمن تاکید بر آن مطالبات مشترک، خواهان توجه ویژه رئیس جمهور بر رفع همه گونه تبعیض علیه زنان شدند؛ به خصوص در مواردی که این تبعیض ها به صورت قانونی روا داشته شده و شان انسانی زنان را زیر سوال می برد. لغو قانون نیاز به اجازه شوهر برای خروج از کشور، لغو قانون اجازه شوهر برای اعمال جراحی به ویژه توبکتومی و آزادی زنان در پوشش از جمله خواسته هایی بود که مطرح شد.

این جمع در انتها تصمیم گرفت مطالبات خود را در قالب برشورهایی منتشر و در اختیار شهروندان و مقامات استان و شهرستان همدان قرار دهد.

در آخرین جلسه عمومی همگرایی جنبش زنان برای طرح مطالبات در انتخابات نیز گروهی از فعالان سازمانهای غیردولتی همدان حضور یافتند و از مطالبات خود از کاندیداها سخن گفتند و برای همکاری با همگرایی جنبش زنان اعلام آمادگی کردند.

لازم به یادآوری است تاکنون 35 گروه و بیش از 600 فعال امور اجتماعی به همگرایی جنبش زنان برای طرح مطالبات در انتخابات پیوسته اند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours