اعتراض عالیه اقدام دوست به عدم موافقت با مرخصی او

11 خرداد 1388

تغییر برای برابری- عالیه اقدام دوست در تماسی با فعالان کمپین خبر داد که تاکنون 4 بار است که تقاضای مرخصی کرده است اما هیچ پاسخی به او نداده اند. اقدام دوست ضمن اعتراض به عدم ارائه مرخصی به او در این باره گفت:« سه بار به طور عمومی اعلام کردند که اگر زندانی ها قصد گرفتن مرخصی دارند اعلام و ثبت نام کنند که من هم تقاضا کردم اما جوابی نیامد. یک بار هم از مددکاری سراغم آمدند و خواستند بینند که مرخصی می خواهم که تایید کردم و مجددا تقاضا کردم اما تا بحال هیچ جوابی نداده اند. »

عالیه اقدام دوست همچنین با اشاره به توجه به تمام شدن داروهایش از دوستان واقوامش خواسته بود که دارو و لباس برایش ببرند اما با آنکه مسئولان زندان با دریافت دارو و لباس موافقت کرده بودند، هر دوباری که طی هفته گذشته برای او لباس و دارو به زندان بردند هیچ کدام از سوی مسئولان زندان اوین پذیرفته نشد.

عالیه اقدام دوست از بازداشت شدگان تجمع مسالمت آمیز 22 خرداد سال 1385 است. او در دادگاه بدوی به سه سال و چهار ماه حبس تعزیری و 20 ضربه شلاق محکوم شد و دادگاه تجدید نظر حکم سه سال حبس او را تایید کرد. او روز یکشنبه 12 بهمن 1387 تحت الحفظ از فومن، شهر محل زندگی اش به زندان اوین در تهران منتقل شد. عالیه اقدام دوست اولین فعال حقوق زنان است که با حکم قطعی راهی زندان شد. او اززمانی که وارد زندان شده است یار و یاور بسیاری از زندانیان بوده وبرای آزادی آنها تلاش زیادی به عمل می آورد

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours