بیانیه گروهی از مادران صلح: سرکوب و رفتار خشونت‌بار با مردم بویژه جوانان را محکوم می‌کنیم

18 تیر 1388

زنان و مردان آگاه ، دختران و پسران سربلند، ملت پیروز ایران

ما مادران صلح ایران هستیم که چون شما همگام ملت بزرگ ایران در فرایند انتخابات شرکت کردیم و از فرصت کوتاه اما بسیار پربار و با نشاط انتخاباتی نکته ها آموختیم .

ما به چشم خود دیدیم که در طول مدت تبلیغات انتخاباتی چگونه دختران و پسران جوان از جناح های مختلف در کنار یکدیگر با آرامش و مدارا از کاندیدای مورد نظر خویش حمایت کردند بدون اینکه مرتکب کوچکترین خشونت یا بی اخلاقی نسبت به یکدیگر شوند. در طول دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی انتخاباتی نه شیشه‌‌ای شکسته شد و نه به کسی توهینی گردید.

مادران ایرانی از داشتن فرزندانی چون شما به خود می‌بالند. آنها از اینکه شما همچون مادران و پدران خویش در نهایت آرمانخواهی برای تغییر وضعیت موجود به پا خواستید وبا رفتاری کاملا مدنی آرای خویش را به صندوق ریختید احساس غرور می‌کنند.

متاسفانه نتایج انتخابات بصورت حیرت‌انگیزی خلاف انتظار عمومی اعلام شد و خشم و اعتراض مردم را برانگیخت. اما اعتراضات مدنی و برحق مردم و جوانان در قبال نتایج غیرمنتظره انتخابات با سرکوب و خشونت شدید نیروهای امنیتی و انتظامی مواجه شد.

ما مادران صلح ایران سرکوب و رفتار خشونت‌بار با مردم بویژه جوانان را محکوم می‌کنیم و از فرزندان عزیز این مرز و بوم انتظار داریم هم‌چنان پایبند رفتار مدنی و صلح‌آمیز باشند.

همچنین از برادران نیروی انتظامی انتظار داریم که از برخوردهای خشونت‌آمیز و سرکوبگرانه با جوانانی که گناهی جز عدالت و آزادیخواهی و اصلاح‌طلبی ندارند بپرهیزند و همانند دوران تبلیغاتی رفتار محترمانه و مداراجویانه با جوانان را پیش گیرند و امنیت اجتماعات اعتراضی آنان را برقرار نمایند.

گروهی از مادران صلح ایران

25/3/88

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours