شادی صدر در راه رفتن به نماز جمعه توسط لباس شخصی ها دستگیر شد – تماس شادی صدر از زندان با همسرش و تفتیش خانه و دفتر کار وی

۱ min read

26 تیر 1388

میدان زنان- شادی صدر که به همراه تعدادی از اعضای گروه میدان زنان به صورت پیاده در خیابان کریم خان در حال رفتن به نماز جمعه بود با حمله نیروهای لباس شخصی مواجه شده و وی را به زور سوار یک ماشین پژو کردند. دوستان حاضر در محل می گویند سعی کرده اند او را از دست نیروهای لباس شخصی، که هیچ حکم و حتا توضیحی ندادند که از طرف چه ارگانی هستند و خانم صدر را به کجا می برند نجات دهند. آنها چنان او را کشیده اند که مانتو و روسری او از تنش خارج شده است.

اخبار تکمیلی:

دستگیری شادی صدر با درگیری و خشونت

میدان زنان- تیرماه سال 1388 حدود ساعت 11:30 هنگامی که شادی صدر همراه چند تن از دوستانش که برای شرکت در نماز جمعه عازم بودند در بلوار کشاورزتهران به طرز کاملأ غیر قانونی و غیر انسانی دستگیر شد.
یکی ازهمراهان شادی صدر درباره جریان بازداشت وی می گوید:
ما داشتیم تو بلوار کشاورز راه می رفتیم، نه اون وسط که بلواره، بلکه تو خود خیابون که یکی اومد به من گفت خانم تو با ما میای بقیه برن!
من و شادی با تعجب نگاهش می کردیم که یه موتوریه از دور گفت: این نه اون یکی!

لباس شخصی ها اومدند طرف شادی و هلش دادند طرف یه ماشین پژو، اونم که شوک شده بود رفت تو ماشین نشست؛ من و دوستم داد زدیم برای چی دارین می برینش؟

که شادی یه دفعه به خودش اومد و شروع کرد به داد و هوار و کوبید به در.

دوستم در ماشینو باز کرد و ما داشتیم شادی را می کشیدیم بیرون ولی ماموری که داخل ماشین بود از داخل شادی رو گرفته بود و می کشید داخل ماشین که در همین حین مانتوش در اومد؛ اما دوستم دست شادی را کشید و او در حالی که بلوز و شلور تنش بود از ماشین در اومد و فرار کرد. مامورها و من و دوستم هم دنبالش می دویدیم.

در این حال یه مامور از روبرو بهش حمله کرد و از روسریش اونو می کشید و شادیم مقاومت می کرد برای همین روسریش در اومد و شادی دوباره فرار کرد. این بار دو نفر دیگه سر رسیدند که یکیشون باتوم فنری داشت. شادی را با خشونت تمام گرفتند و زدند و او همچنان مقاومت می کرد.

ما را هم نذاشتن بریم طرفش، به زور گرفته بودنش و بردن توی ماشین. مامور تقریبا شادی رو بغل کرده بود
و اصلا حجابش برای اونا مهم نبود!

وقتی تو ماشین بردنش هم روسری رو بهش ندادند و ماشین دور زد و سریع رفت.

راستش هیچ کس به غیر از دوستم و من کاری نکرد، شاید اگه بیشتر بودیم نمی گذاشتیم ببرنش.

شادی می خواست کیفشو به ما بده که مامور موتوریه بازم از دور داد زد که کیفش باشه. مردم همه شوکه شده بودند و فقط متحیر و حاج و واج تماشا می کردند.

ما هیچ برگه یا حکمی از این لباس شخصی ها ندیدیم و واقعا نمی دانیم آنها چه کسانی هستند.

شادی صدر از زندان با همسرش تماس گرفت

چند ساعت پس از بازداشت شادی صدر، شادی با با همسرش حسین نیلچیان از زندان تماس گرفت و شماره رمز موبایل خود را خواست.

شادی صدر در جواب همسرش که کجا دنبال کارت بیایم گفته است همانجایی که همیشه می رفتی. به گفته حسین نیلچیان احتمالا منظور او زندان اوین بوده که در 13 اسفند 85 به مدت 15 روز بازداشت بوده است.

پلیس امنیت خانه و دفتر شادی صدر را تفتیش کرد

میدان زنان – در پی بازداشت غیر قانونی شادی صدر، توسط لباس شخصی ها که امروز – 26 تیرماه 1388- در خیابان بلوار کشاورز و در حین حرکت وی به سمت محل نماز جمعه رخ داد، همسر وی حسین نیلچیان خبر داد که چند مامور که خود را پلیس امنیت معرفی کرده اند، ساعتی پیش خانه و دفتر کار وی را به دقت تفتیش کرده و اوراق و اسناد و دو کیس کامپیوتر که متعلق به دختر کوچک او و همسرش بوده است را از خانه خارج کرده اند. این تفتیش که ساعت ها به طول انجامیده است در حضور دختر ده ساله شادی صدر بوده و حتی اطاق او را نیز زیر و رو کرده اند.

سپس ماموران از نیلچیان خواسته اند که کلید دفتر صدر را نیز در اختیار آنان بگذارد و پس از اظهار بی اطلاعی وی از محل کلید اعلام کرده اند که خودشان به دفتروکالت وی رفته و آن را تفتیش خواهند کرد.
نیلچیان پیش از این خبرداده بود که شادی ساعتی پس از بازداشت با وی تماس گرفته و پین کد موبایلش را در که اصل متعلق به همسرش بوده را از او سئوال کرده است. او گفته است که نمی تواند بگوید کجاست ولی برای پیگیری پرونده اش باید به همان مکانی که در بازداشت قبلی مراجعه می کرده است برود. نیلچیان می گوید منظور شادی دادگاه انقلاب است و حدس می زند که وی را به زندان اوین منتقل کرده اند. شادی در پی بی تابی دخترش توانسته است چند لحظه نیز با او صحبت کرده و به او اطمینان بدهد که حالش خوب است و بزودی باز خواهد گشت.

نیلچیان می گوید که شادی صدر دچار بیماری شدید غددی و استخوانی بوده و به دلیل دردهای شدیدی که اخیرا داشته است دارو مصرف می کند و در حال درمان است و بنا بوده در هفته آینده تحت عمل جراحی قرار بگیرد. او اضافه می کند که قصد دارد فردا به دادگاه انقلاب مراجعه کرده و پرونده او را پی گیری کند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours