دادگاه انقلاب می گوید برای آزادی شادی ضمانت بیاورید، دفتر قاضی حداد تکذیب می کند

28 تیر 1388

میدان زنان – در حالی که حسین نیلچیان همسر شادی صدر خبر داد ه بود که ظهر امروز در تماسی از طرف دادگاه انقلاب از وی خواسته اند برای آزادی شادی صدر به قید ضمانت به دادگاه مراجعه کند؛ اما دفتر قاضی حداد این خبر را تکذیب می کند.

ظهر امروز در تماسی که از دادگاه انقلاب با حسین نیلچیان گرفته شده بود از او خواسته بودند با فیش حقوقی یا یک کارمند دولت به عنوان کفیل برای ضمانت آزادی موقت شادی صدر به دادگاه انقلاب مراجعه کند. او بلافاصله به همراه زهرا مینویی ، وکیل دادگستری، در دادگاه انقلاب حاضر شده اند. ولی به دلیل تعطیلی موقت دادگاه برای ناهار و نماز ساعتی را در انتظار مانده و بلاتکیف بوده اند. پس از گذراندن این زمان که در میان خوشحالی خانواده ها و دوستان شادی صدر گذشته است، مسئول دفتر قاضی حداد به آنها گفته است که بی دلیل در آنجا ایستاده اند و قاضی حداد اساسا در دادگاه نیست که حکم آزادی موقت را امضا کند. وی در میان تحیر همسر، پدر و وکیل شادی صدر؛ توضیح داده است که تازه اگر حکم آزادی کسی امروز صادرشود چند روز دیگر به دست خواهد رسید.

خانواده صدر اصرار کرده اند که کسی از آنها تلفنی درخواست ضمانت یا کفیل کرده است و باید جواب درستی به آنها داده شود. سرانجام مسئول دفتر قاضی حداد گفته است که وی – حداد- در زندان اوین مستقر شده است.

در حال حاضر خانواده شادی صدر، وکیل و دوستانش در میان یاس و امید در برابر زندان اوین به انتظار نشسته اند.

گفت و گوی کوتاه شادی صدر با مادر و دخترش

میدان زنان – ظهر روز شنبه، شادی صدر، در پی تماسی کوتاه با خانه اش، با مادر و تنها فرزندش صحبت کرد.
وکیل و فعال حقوق زنان که روز جمعه به سوی نماز جمعه در حرکت بود، توسط افراد ناشناس دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال یافت.

وی روز شنبه توانست با مادر و تنها فرزندش به صورت تلفنی گفت و گو کند، اما خانواده اش هنوز نمی دانند او را به کدام زندان انتقال داده اند.

خانم صدر، مادر شادی با ابراز نگرانی از وضعیت دخترش گفت: هر چند شادی در چند جمله ی کوتاهی که با هم حرف زدیم گفت که حالش خوب است، اما او حتی در سختترین شرایط هم بر خودش مسلط است و من که مادرش هستم نیز نمی توام متوجه شوم واقعا در درون او چه خبر است. به نظر می رسد گفت و گوی کوتاه شادی صدر با دریا، دختر ده ساله اش نیز چندان نتوانسته دریای بی تاب را آرام کند.

حسین نیلچیان همسر خانم صدر نیز با بیان اینکه در زمان تلفن کردن شادی به منزل، من در آفتاب مقابل دادگاه انقلاب برای اطلاع یافتن از وضعیت وی منتظر بودم،‌ گفت: متاسفانه نه توانستم وارد دادگاه شوم، و نه در خانه بودم که دست کم بتوانم چند کلمه با همسرم صحبت کنم.

پی گیریهای بی نتیجه همسر شادی صدر در دادگاه انقلاب

میدان زنان – پی گیریهای همسر شادی صدر، درباره ی پرونده ی وی در دادگاه انقلاب بی نتیجه ماند.
حسین نیلچیان، همسر شادی صدر، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان که دو روز پیش در راه رفتن به نماز جمعه از سوی افراد لباس شخصی، بازداشت شد، در گفت و گو با خبرنگار میدان گفت: صبح امروز (شنبه) به همراه محمد مصطفایی، وکیل همسرم به دادگاه انقلاب مراجعه کردیم اما من موفق نشدم وارد ساختمان دادگاه بشوم؛ اما پدر شادی به همراه وکیلش به دادگاه رفت.

وی افزود: آنها ابتدا با آقای سبحانی، دادیار دادگاه انقلاب دیدار کرده بودند که وی تصریح کرده بود از دستگیری شادی صدر از طریق روزنامه ها با خبر شده و احتمالا پرونده ی او نزد قاضی حداد است.

نیلچیان همچنین گفت: برای پیگیری بیشتر پرونده، اجازه نداده بودند که پدر شادی به همراه وکیلش برود و علت آن را شلوغی دفتر قاضی عنوان کرده بودند.

احمد صدر، پدر شادی نیز نسبت به آزادی وی ابراز امیدواری کرد و گفت: دخترم سالهاست در چارچوب قانون در زمینه ی حقوق زنان فعالیت می کند و پرونده های زیادی را وکالت کرده است. روز گذشته نیز، او به همراه چند تن از دوستانش برای اقامه ی نماز جمعه می رفته و جرمی مرتکب نشده که به واسطه ی آن بخواهند دستگیرش کنند. دستگیری او یک سوء تفاهم به نظر می رسد و امیدوام زودتر آزاد شود و بتوانیم او را در کنار تنها دخترش ببینیم.

حسین نیلچیان نیز ابراز امیدواری کرد که با پیگیریهای حقوقی وکیل خانم صدر، همسرش هر چه زودتر آزاد شود.

دیدار جمعی از فعالان حقوق زنان با خانواده شادی صدر

میدان زنان – عصر روز شنبه، گروهی از فعالان حقوق زنان و وکلا به همراه خانواده هایشان با خانواده ی شادی صدر دیدار کردند تا شاید بتوانند اندکی از نگرانی و ناراحتی های آنها بکاهند.

دریا، دختر ده ساله ی خانم صدر، برای دقایقی سرگرم بازی با بچه ها شد، اما او امروز دریای همیشگی نبود.
مادر و پدر شادی صدر که هنوز در بهت به سر می برند، در این دیدار اظهار داشتند: این دستگیری بسیار غیر مترقبه بود. ما هنوز باور نمی کنیم کسی را که آرام به سوی نماز جمعه در حرکت است، بدون هیچ مجوزی، از سوی افرادی بی نام و نشان، دستگیر شود.

حسین نیلچیان، همسر وی نیز تصریح کرد: دستگیری شادی و شیوه ی غیرمدنی برخورد با وی در حین بازداشت، ما را بسیار متعجب کرده و هنوز باور نمی کنیم. اما جای خالی همسرم در زندگی، چنان پیداست، که این باور را به ما تحمیل می کند. ما نسبت به وضعیت او نگران هستیم، به ویژه که هنوز نمی دانیم او را به کجا برده اند و در چه وضعیتی به سر می برد.

او با اشاره به بیماری همسرش، تاکید کرد: وضع جسمانی خانم صدر چندان خوب نیست و باید تحت درمان باشد. اما ما حتی نمی دانیم او در کجا و در چه شرایطی به سر می برد.

در این دیدار، میهمانان، که اغلب فعالان حقوق زن و همکاران وکیل وی بودند، ابراز امیدواری کردند که قوه قضاییه به بازداشت غیرقانونی شادی صدر پایان دهد

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours