آخرین اخبار از وضعیت برخی از بازداشت شدگان اخیر در گفت و گو با فریده غیرت: 1 ماه از بازداشت ژیلا بنی یعقوب و همسرش گذشت

30 تیر 1388

کانون زنان ایرانی -یک ماه از بازداشت ژیلا بنی یعقوب،روزنامه نگار و سردبیر سایت کانون زنان ایرانی و بهمن احمدی اموئی روزنامه نگار در منزل شان می گذرد اما فریده غیرت وکیل این دو از ارسال نشدن پرونده شان به داگاه انقلاب و وضعیت نامشخص این دو نفر خبر می دهد .

غیرت در گفت و گو با خبرنگار سایت کانون زنان ایرانی می گوید :« تا زمانی که پرونده این افراد به دادگاه انقلاب نیاید متاسفانه هیچ اقدامی برای آزادی شان نمی توان کرد و من هم به عنوان وکیل دسترسی دیگری به این بازداشت شده ها ندارم »

یکشنبه گذشته ژیلا بنی یعقوب در تماس با خانواده اش از همین وضعیت نامشخص گفت و اینکه بیماری آسمش در زندان به علت هوای آلوده و خفه بند 209 زندان اوین عود کرده است او به همراه شیوا نظر آهاری فعال حقوق بشر در یک سلول 4 نفره بند 209 که بسیار کوچک است به مدت یک ماه زندانی بوده است . شیوا نظر آهاری فعال حقوق بشر نیز پس از تحمل یک ماه زندان انفرادی چند روزی است که به این اتاق چهار نفره منتقل شده است . خبرهای رسیده از زندان اوین همچنین حاکی است که بهمن احمدی اموئی نیز روزهای بسیاری را در زندان انفرادی به سر برده است و خانواده او به شدت از بی خبری نسبت به او اظهار نگرانی می کنند .او تاکنون تماسی با هیچ یک از اعضای خانواده نداشته است .

غیرت اما دیروز از ارسال پرونده چند نفر دیگر از وکلایش خبر می دهد :« پرونده عماد بهاور ،معتمدی مهر که هر دو در رابطه با انتخابات دستگیر شده اند اکنون در دادگاه انقلاب است پرونده عبد الفتاح سلطانی وکیل دادگستری نیز به دادگاه ارسال شده هر چند درباره او گفته اند که پرونده اش هنوز تکمیل نشده و بازجوئی هایش ادامه دارد .»

اوبه عنوان وکیل ژیلا و بهمن می گوید :«متاسفانه پرونده این دو هنوز به دادگاه نیامده و من نمی توانم به پرونده شان دسترسی پیدا کنم اما مدام پی گیر کارشان هستم .»

به گفته او بازداشت موقت طبق قانون یک ماه است و تا دو ماه نیز قابل تمدید است و بیش از دو ماه قانونی تلقی نمی شود . او تاکید می کند که بازداشت موقت مخصوص متهمانی است که امکان اختفای جرم و تغییر دادن و دور شدن از صحنه جرم را دارند ولی افرادی که اکنون با احضاریه یا شب در منزل شان دستگیر شده اند متهمانی سیاسی اند که همواره وقتی به دادگاه احضار شوند به آن مراجعه می کنند و بازداشت موقت آنان معنائی ندارد .

فریده غیرت تاکنون موفق به دیدار آقای سبحانی قاضی دادگاه انقلاب درباره پرونده هائی که به آنجا ارسال شده نیز نشده است . او امیدوار است که هر چه زودتر پرونده سایر افراد به خصوص آنهائی که او وکالت شان را به عهده دارد به دادگه ارسال و تکلیف آنها مشخص شود چون بازداشت موقت این افراد بیشتر از این مدت معنائی ندارد .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours