مادر ژیلا بنی یعقوب در کنفرانس مطبوعاتی امروز :بلاتکلیفی ژیلا و بهمن کلافه ام کرده است

13 مرداد 1388

کانون زنان ایرانی :«بلاتکلیفی ژیلا و بهمن و مشخص نبودن زمان ازادی شان مرا به شدت نگران و کلافه کرده است » این را مادر ژیلا بنی یعقوب روزنامه نگار و فعال جنبش زنان می گوید. ژیلا و همسرش بهمن احمدی اموئی از 45 روز پیش در بند 209 زندان اوین زندانی اند .

مادر ژیلا امروز ( سه شنبه ) در جلسه مطبوعاتی که در انجمن دفاع از حقوق زندانیان با حضور همه رسانه های داخلی و از جمله صدا و سیما برگزار شد این حرفها را می زند .

اینکه با وجود اینکه ژیلا هر هفته زنگ می زند و او هم یک بار با او ملاقات حضوری داشته همه اینها از نگرانی اش نکاسته چرا که وضعیت بلاتکلیف این زندانیان و طولانی شدن بازداشت موقتشان است او را نگران و آشفته ساخته به طوری که خواب را از چشمان او ربوده است »

او در مقابل دوربین رسانه ملی از همه مسئولان کشور می خواهد که زودتر فرزندانش را آزاد و از این بلاتکلیفی در آورند .

او می گوید :«هر بار که ژیلا زنگ می زند و از او سوال می کنم چه زمانی آزاد میشوی او جواب می دهد مادر به این زودی ها منتظر آزادی ام نباش مگر گناه این روزنامه نگاران چیست ؟ حداقل از اتهام شان به ما بگوئید .»

مادر شیوا نظر آهاری هم که روز گذشته به منظور ملاقات دخترش به زندان اوین رفته بود از همین دلهره ها و نگران هایش می گوید :« دیروز به من گفتند دخترت ممنوع الملاقات است او چه زمانی آزاد می شود؟ بلاتکلیفی دخترم مرا بیش از هر چیز نگران می کند »

فریده غیرت عضو هیات مدیره انجمن دفاع از حقوق زندانیان و وکیل ژیلا و بهمن نیز خواستار اجرای قانون اساسی جمهوری اسلامی درباره این بازداشت شده ها شد . قانونی که به گفته او همه به ان معتقدند:« ما بارها برای پی گیری کار موکلانمان به دادگاه انقلاب مراجعه کرده ایم اما هیچ نتیجه های عایدمان نشده است اتهام این بازداشتی ها مشخص نیست طول بازداشت هم این چنین است اینها خلاف قانون است طبق قانون به محض دستگیری فرد باید کیفر خواست یا منع تعقیب صادر شود . » مادر کاوه مظفریه م از نگرانی هایش گفت و اینکه کاوه را از روز 18 تیر به زندان اوین برده اند و از آزادی اش خبری نیست بلاتکلیفی مهمترین مشکل همه شرکت کنندگان در این کنفرانس خبری بود . همه این حرفها مقابل دوربین تلویزیون و پرس تی وی زده شد و خانواده ها امیدوار شدند که این بار رسانه ملی به حرف آنها گوش می دهد . خانواده فعالان سیاسی نیز در این جمع حضور داشتند .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours