دیدار اعضای کانون مدافعان حقوق بشر با محمدعلی دادخواه پس از آزادی با وثیقه 500 میلیون تومانی

23 شهریور 1388

کانون مدافعان حقوق بشر: عبدالفتاح سلطانی، عطائ الله شیرازی،نرگس محمدی و نجما رحمانی ساعاتی پس از آزادی محمد علی دادخواه ،با حضور در منزلش با وی ملاقات نمودند.

دادخواه که از روحیه بسیار خوبی برخوردار بود از دوران حبس خود به تلخی یاد میکرد. او در بیان وقایع زندان چندین بار با بغض سنگین سخن گفته و نسبت به برخی رفتارها در زندان و حین دستگیری ابراز تاسف عمیق نمود.

وی که در زمان بازداشت در دفتر کار خود با صحنه سازی حمل سلاح گرم و مواد مخدر ماموران مواجه شده بود ، تمام این اتهامات بی اساس را رد نموده وهیچ یک از این موارد را در دوران زندان و بازجویی نپذیرفته است.

عبدالفتاح سلطانی در تاریخ 26 خرداد بازداشت و پس از تحمل 73 روز حبس و عبدالرضا تاجیک همکار مطبوعاتی کانون پس از تحمل 46 روز حبس و آخرین بازداشت شده کانون، محمد علی دادخواه نیز پس ازتحمل67 روزحبس یکشنبه شب ،22 شهریور آزاد شدند.سلطانی 17 روز و محمد علی دادخواه 32 روز از حبسشان را در سلول های انفرادی گذراندند.

کانون مدافعان حقوق بشر در سال 1379 تاسیس شد و فعالیت های حقوق بشری را آغاز نمود. دفتر این نهاد مدنی دی ماه سال 1387 بدون ارائه حکم قضایی ، توسط نیروهای امنیتی پلمپ شد و از آن پس اعضای کانون تحت فشار بیشتری قرار گرفتند و متاسفانه در حوادث پس از انتخابات برخی از اعضای آن بازداشت شدند

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours