همسر عبدالله مومنی: خدا را شکر عبدالله زنده است

24 شهریور 1388

ادوارنیوز: فاطمه آدینه‌وند همسر عبدالله مومنی در واکنش به حضور سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران در دادگاه متهمان سیاسی با ابراز خوشحالی نسبت به سلامت جانی مومنی گفت: “در وهله اول خدا را شکر می کنم که بعد از 40 روز بی خبری مطلق، عبدالله زنده است و لا اقل از سلامت جانی او مطلع هستیم”.

همسر عبدالله مومنی افزود: “طی سه ماه گذشته در مراجعاتی که داشتم این مساله برای من روشن شد که آنها هیچ مدرکی علیه عبدالله ندارند و می‌خواهند با انفرادی و اعمال فشار و شکنجه او را وادار به اعتراف علیه خود کنند”.

وی ادامه داد: “در ملاقاتی که چهل روز پیش با عبدالله داشتم وی درحالی که به سختی سخن می‌گفت این موضوع را به من منتقل کرد که برای اعتراف تحت فشار است و همین هفته گذشته نیز یکی از مقامات قضایی در پاسخ به ابراز نگرانی ما از وضعیت سلامتی همسرم صراحتا گفت «عبدالله حرف توی کله‌اش نمی‌رود»”.

خانم آدینه‌وند در ادامه با غیرقانونی دانستن دادگاه همسرش گفت: “آنچه در دادگاه تحت عنوان کیفرخواست و به اصطلاح اعترافات عبدالله مومنی منتشر شده است با توجه به عقاید و دیدگاه‌های او پیش از زندان ساختگی و غیرواقعی است”.

فاطمه آدینه وند گفت: “تا آنجا که من می دانم یک متهم باید در دادگاه وکیل داشته باشد و برای من نامعلوم است که چرا همسرم که همواره در تمامی سخنان خود در دفاع از زندانیان سیاسی بر لزوم حضور وکیل در دادگاه اشاره می‌کرد باید در دادگاه بگوید که احتیاجی به وکیل ندارد! که این مساله به نظرم احتمالا اشاره‌ای به این است که همسرم نیز می‌داند دفاع حقوقی در این دادگاه که قانون در آن رعایت نمی شود بی اثر است”.

وی افزود: “اگر یک دادگاه قانونی باشد متهم باید از خود دفاع کند نه اینکه بر علیه عقاید خود اعتراف کند”.

همسر عبدالله مومنی در پایان گفت: “من و خانواده‌ام در نهایت با توجه به مصائبی که طی سالهای اخیر به عنوان خانواده‌ای که چندین شهید را تقدیم استقلال و آزادی این کشور و انقلاب کرده است می‌خواهیم بدانیم چگونه ممکن است هم تحریم انتخابات و هم شرکت در آن جرم باشد”.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours