پروژه های بهداشتی یک وزیر بهداشت

۱ min read

کریم پورحمزاوی-26 شهریور 1388

مدرسه فمینیستی: در طی دو هفته اخیر تعداد متقاضیان زن برای تصدی وزارتخانه های بهداشت و درمان به شکلی سرسام آور افزایش یافت. آخری اش مادر خودم بود. به او گفتم: آخه مادر دیگه چرا میخوای وزیر بهداشت بشی؟ گفت: ننه جون من حجاب رو خوب رعایت میکنم.

اصولا در طی 30 سال یا هیچکس وزیر زن نمیشه و در عوض همه زندانی زن میشن یا اینکه همه میخوان وزیر بهداشت و درمان زن بشن. در این راستا ما سعی کردیم اطلاعات و شایستگی های لازم برای تصدی وزارت بهداشت و درمان را برای زنان مملکت شرح دهیم تا همینجوری سرشان را پائین نیندازند و شناسنامه بدست برای تصدی این وزارت اقدام کنند.

برای تصدی این پست شما باید در ابتدا دکتر باشید و بعد رئیس بیمارستان و نماینده مجلس و سپس تا میتوانید در این راستاها از خودتان پروژه های بهداشتی درمانی در کنید تا نظر مجلس را به خود جلب کرده و رای اعتماد هم بگیرید. پرسش و پاسخهای ذکر شده, مصاحبه ای با یک وزیر زن است که دلش می خواهد در آینده وزیر بهداشت باشد. نقل این گزارش برای تنویر افکار عمومی و متقاضیان وزارت در آینده، ضروری جلوه میکند.

س: خانم دکتر اصولا حالا که الحمدلله وزیر هم شدید یک نظر بهداشتی برای ما بفرمائید.

ج: ای بی حجاب, ای برانداز, ای دشمن, اعدام باید گردی ( در این لحظه یک آشپاله به فرق سرمان هم میخورد, بعد از اینکه سرگیجه ما مرتفع میشود یادمان میآید که آبرویمان هم آشپاله شده است(

س: ببخشید خانم دکتر, من مرد هستم. اصولا باید کسی حجاب بپوشه تا من طوریم نشه وگرنه اگه من بی حجاب باشم کسی طوریش نمیشه

ج: ای برانداز بی حجاب, چه فرقی میکنه. سئوالت بی حجاب بود یعنی خودت هم بی حجابی دیگه. اعدام باید گردی. نماینده مجلس و وزیر باید گردم

س: حالا نظر بهداشتی چی شد؟

ج: برای رفع معضل بدحجابی باید چندتا بی حجاب بگیریم در میادین شهر اعدام کنیم تا کسی جرات نداشته باشه بدحجاب باشه

س: ببخشید اصولا حالا که احیانا هنوز برای منکرات، وزارتی تاسیس نشده الحمدلله، قاعدتا پروژه درمانی شما چیست؟

ج: پروژه؟ همین کارهارو کردید که الان این همه بدحجاب داریم. خب مسلمه که وقتی دکتر یک بیمار زن را معاینه میکنه باید در حضور یک پرستار زن باشه. من برای معاینه سردرد یک زن 16 تا همراه زن استخدام میکنم که همشون باید باحجاب باشن و حداقل یکی دوبار در زندگی خودشان یک بدحجاب را دستگیر و یا امر به معروف و نهی از منکر کرده باشند.

س: خانم دکتر من از شما خیلی ممنونم که هنوز زنده هستم. ضمن تجدید عهد و میثاق با کلیه حجابداران جهان بفرمائید سیاستهای کلان شما برای توسعه و پیشرفت خدمات درمانی چیست؟

ج: ها؟ آخه چند بار بگم!؟ وقتی یک زن معاینه میشه باید در اتاق معاینه بسته باشه. اصلا بوی زن مشکل آفرینه, برای اینکه دکتر طوریش نشه باید فاصله را رعایت کنه. اصلا من همه زنها را قایم میکنم. براشون بیمارستان جدا گانه درست میکنم. اصلا ما زن نداریم! کی گفته ما زن داریم!؟… تو چرا هنوز اینجائی!؟

س: نظر به اینکه من قبلا آشپاله توی سرم خورد میتونم سئوال کنم شما زن هستید یا اینکه من تا حالا توهم میزدم و فکر میکردم که مرد منم!؟

ج: زن!؟ کو؟ کجا؟ بگیریدش! قایمش کنید.. حرامه.. تحریک. ( وزیر از هوش رفت)

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours