محرومیت مسعود باستانی از وکیل مدافع و ملاقات

2 مهر 1388

سایت هم میهن: همسر مسعود باستانی نسبت به فراهم نشدن امکان ملاقات این روزنامه نگار زندانی با وکیل مدافع و خانواده اش اعتراض کرد.

مهسا امرآبادی به خبرنگار هم میهن گفت: بازجویی از همسرم مدتی است که پایان یافته و او را در دادگاه نیز حاضر کرده اند اما به وکیل رسمی ایشان که آقای دکتر شریف هستند هنوز حتا امکان و اجازه اعلام وکالت بر پرونده را نداده اند.

امر آبادی که خود نیز پس از انتخابات ۲۲ خرداد بازداشت و بیش از ۷۰ را روز را در زندان اوین سپری کرده است افزود: شنیده می شود که پرونده مسعود در مرحله صدور حکم قرار دارد. کلیه مراحل دادرسی ایشان، از بازجویی گرفته تا دادگاهی که بنا به ادعای آقایان علنی برگزار شده است بدون حضور وکیل مدافع سپری شده است. این در حالی است که بر اساس قانون مطالعه پرونده توسط وکیل مدافع وحضور در دادگاه، جز حقوق بدیهی کلیه متهمان به شمار می رود.

امرآبادی یادآور شد: در متن کیفر خواست، اتهاماتی مانند جاسوسی، اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و … به همسرم نسبت داده شده است. این در حالی است که مسعود باستانی به عنوان یک روزنامه نگار ساده، اصولا به هیچ اطلاعات محرمانه ای دسترسی نداشته است که مرتکب جرم جاسوسی شده و آن را به بیگانگان منتقل کند. ضمنا رسانه ای (هفته نامه شهرگان) که او برایش مطلب تهیه می کرده است اصولا معاند تلقی نمی شده چرا که هیچ گونه تذکری در رابطه با ممنوعیت همکاری با آن از سوی وزارت اطلاعات یا سایر نهاهای مسوول داده نشده بود به طوریکه حتا سایت این رسانه تا پیش از انتخابات فیلتر هم نشده بود.

این روزنامه نگار در بخش دیگری از گفتوگیش در مورد آخرین وضعیت مسعود باستانی گفت: روز دوشنبه به همراه پدر و مادر مسعود برای ملاقات به زندان اوین مراجعه کردیم اما متاسفانه به ما اجازه ملاقات ندادند. این در حالی است که برخورداری از ملاقات حق هر متهم است.

گفتنی است مسعود باستانی، سردبیر سایت جمهوریت از چهاردهم تیر ماه تاکنون در بازداشت به سر می برد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours