دفتر امور زنان و خانواده توان و سازوکار تحقق مطالبات زنان را ندارد

2 مهر 1388

ایرنا: مشاور رییس جمهور و رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت : وقتی دستگاهی توان و سازوکار لازم برای پیگیری مطالبات و حقوق زنان را نداشته باشد انتظار از آن دستگاه کاملا اشتباه یا نادرست است.

به گزارش ایرنا، دکتر زهره طبیب زاده نوری روز چهارشنبه در مراسم تودیع خود گفت: در طول دولت نهم بارها استعفا کردم و هم اکنون هم حاضر به ادامه با این دستگاه نبوده و نیستم و یکی از مهم‌ترین دلایل آن نداشتن ساختار مناسب برای پیگیری مطالبات زنان است.

وی افزود: اگر احساس کنم حضورم در جایی تنها یک حضور تشریفاتی است حاضر به ادامه فعالیت نیستم.

طبیب زاده اضافه کرد: دلیل اینکه دولت مایل به ارتقاء یا انحلال این مرکز نبود را نمی‌دانم اما می‌دانم توجه به خواست مردم از این مرکز به عنوان تنها مرکز تخصصی زنان و خانواده محقق نشده و با ساختار و توان این مرکز متفاوت بوده است.

وی تصریح کرد: وقتی این مرکز نمی‌تواند در قوه قضاییه حتی حقوق کارکنانش را استیفا کند چگونه می‌تواند حقوق زنان کل کشور را در این دستگاه پیگیری نماید.

وی مرکز امور زنان و امور خانواده را یکی از هشت دستگاه نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: این مرکز حتی توان پیگیری مطالباتش در بخش‌های اجرایی کشور را نداشته و ندارد.

طبیب زاده با اشاره به محدودیت‌های این مجموعه گفت: خوشبختانه اعتبارات این مرکز در دولت نهم افزایش چشمگیری داشت ولی به دلیل نداشتن نیروی انسانی کافی فشار مضاعفی بر کارکنان این مرکز وارد شد.

وی همچنین با اشاره به تسویه برخی از نیروهای این مرکز در ابتدای ریاستش گفت: با توجه به این که یک مرکز سیاسی و فرهنگی محسوب می‌شود تنها کسانی می توانستند با آنها همکاری کنند که دیدگاه و رویکردی مشابه در راستای دولت نهم داشته باشند و دولت می‌توانست به آنان اعتماد کند.

مشاور رییس جمهور در امور زنان ادامه داد: منش و عملکرد مرکز با عملکرد آن در دولت‌های پیشین تفاوت زیادی داشت و ما مجبور بودیم تغییرات فراوانی ایجاد کنیم اما تلاش کردیم در کنار این تغییرات خللی در انجام وظایف و مسئولیت هایمان ایجاد نشود.

وی در ادامه به کاهش میانگین سنی کارکنان این مرکز اشاره کرد و گفت: هم اکنون میانگین سنی کارکنان این مرکز ‪ ۲۸‬سال است که نشان از اقدام این مرکز در جهت جذب جوانان و استفاده از نیروی آنان بوده است.

طبیب زاده همچنین به وضعیت فعلی سایت مرکز امور زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه هم اکنون سایت در سه زبان و به شکل روزآمد در اختیار مشترکان قرار دارد.

وی برگزاری ملاقات‌های مردمی و دیدار با خانواده شهدا را از دیگر فعالیت های این مرکز در طول دولت نهم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این مرکز تنها با یک پرسنل در این مدت به بیش از ‪ ۷‬هزار نامه ارسالی از سوی زنان و خانواده‌ها پاسخ داده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours