شیوا نظر آهاری آزاد شد

1 مهر 1388

کمیته گزارشگران حقوق بشر، چهارشنبه اول مهر 1388 – شیوا نظر آهاری، فعال حقوق بشر لحظاتی پیش به قید وثیقه 200 میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

این در حالی است که از حدود ساعت 5 بعد‌ از‌ظهر عده‌ای از فعالان سیاسی و مدنی در نزدیکی زندان اوین به انتظار وی ایستاده بودند و سرانجام پس از 4 ساعت انتظار شیوا نظرآهاری آزاد شد.

شیوا نظرآهاری، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر ظهر روز یک شنبه، ٢۴ خرداد ماه، توسط نیروهای اطلاعاتی در محل کار خود بازداشت شد. شب پیش از آن نیز، حدود ساعت ١ بامداد، ماموران وزارت اطلاعات بدون اعلام قبلی با ورود به منزل وی، اقدام به تفتیش خانه نموده و وسایل شخصی او را با خود بردند.
این فعال حقوق بشر و زنان، مدت زمان بازداشت خود را در سلول انفرادی و سپس بند عمومی 209 زندان اوین سپری کرد و طی این مدت برای عدم پیگیری فعالیتهای انسان دوستانه خود تحت فشار و بازجویی مداوم قرار داشت. شیوا نظر آهاری همچنین عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان، شورای دفاع از حق تحصیل و کمپین یک میلیون امضا است.

لازم به ذکر است قرار وثیقه صادر شده برای وی در ابتدا 500 میلیون تومان بود که با تلاشهای خانواده به 200 میلیون تومان کاهش یافت.

کمیته گزارشگران حقوق بشر آزادی شیوای عزیز را به خانواده وی و تمام فعالان جامعه مدنی تبریک گفته و خواهان آزادی هر چه سریعتر دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی است

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours