مدیران مدارس حقوق کودکان را به‌رسمیت نمی‌شناسند

11 آبان 1388

ایلنا: عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان ایران گفت: متاسفانه در حال حاضر تمام مدارس کشور کودکان را در مدارس با حق و حقوق خود آشنا نمی‌کند و هیچ فوق‌برنامه‌ای در این زمینه ندارند.

طاهره پژوهش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، تاکید کرد: آموزش حقوق کودک و آشنایی کودکان با حق و حقوقشان باید در صدر تمام آموزش‌ها قرار گیرد.

او با بیان اینکه در سر و سامان دادن به فرهنگ جامعه در این زمینه دچار مشکلات اساسی هستیم افزود: در حال حاضر هیچ یک از انجمن‌هایی که در زمینه حق و حقوق کودکان فعال هستند، اجازه ندارند که وارد مدارس شده و حتی پیشنهادات کارشناسی خود را ارائه دهند.

عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان ادامه داد: اگر کودکان با بسیاری از حق و حقوق خود آشنا شوند توانایی نه گفتن به بسیاری از مسائل از جمله سیگار، مواد مخدر، مقابله با خشونت و قلدری را یاد می‌گیرند.

به گفته پژوهش وقتی دولت در سال 73 پیمان‌نامه حقوق کودک را پذیرفته، وظیفه دارد تا کودکان و نوجوانان ایرانی و حتی تمام مردم را با حق و حقوق خود آشنا سازند.

او با انتقاد از سیستم بسته حاکم بر مدارس عنوان کرد: در حال حاضر مدیران مدارس آشنا کردن کودکان و نوجوانان به حق و حقوقشان را به رسمیت نشناخته و منافع عالی کودک را مد نظر قرار نمی‌دهند به این ترتیب تبعیض‌های گونان از محلی به نام خانواده و سپس مدارس شروع می‌شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours