درگیری پلیس با خانواده‌های بازداشت‌شدگان 13 آبان

15 آبان 1388

رادیو زمانه: گزارش‌های رسیده از تهران، حاکی از برخورد نیروهای امنیتی و انتظامی با شماری از خانواده‌های بازداشت‌شدگان تجمع روز گذشته در برابر بازداشتگاه وزرا است.

بنا به اخبار رسیده به رادیو زمانه، بیش از ۵۰ نفر از خانواده‌های دستگیرشدگان مراسم۱۳ آبان، از صبح امروز برای پیگیری وضعیت فرزندانشان در برابر بازداشتگاه وزرا تجمع کرده‌اند.

گفته می‌شود تعدادی از دستگیرشدگان اعتراضات روز گذشته تهران، به این بازداشتگاه منتقل شده‌اند.

مادر یکی از بازداشت‌شدگان به رادیو زمانه گفت: «ماموران خانواده‌ها را مورد ضرب ‌و‌ شتم و فحاشی قرار دادند و به برخی از ما گفتند که فعلا به دنبال آزادی فرزندان‌مان نباشیم.»

به برخی از خانواده‌ها نیز اعلام شده که بازداشت‌شدگان عصر امروز، پس از بازجویی آزاد خواهند شد.

به گفته یک شاهد عینی، خانواده‌ها با تجمع در برابر وزرا، مانع از حرکت اتوبوسی که قصد انتقال بازداشت‌شدگان به زندان اوین را داشت، شدند و اعلام کرده‌اند تا زمان آزادی فرزندان‌شان در مقابل بازداشتگاه وزرا خواهند ماند.

کمیته گزارشگران حقوق بشر نیز می‌گوید که شمار زیادی از بازداشت‌شدگان تجمع روز گذشته، به بند ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده‌اند.

بنا به این گزارش، شاهدان عینی عصر روز گذشته از ورود اتوبوس‌ها و ون‌های حامل دستگیرشدگان به زندان اوین خبر داده‌اند.

شمار زیادی از بازداشت‌شدگان تجمع روز گذشته، به بند ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده‌اند در جریان حضور معترضان به نتایج انتخابات در راهپیمایی ۱۳ آبان، شمار زیادی از هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی، بازداشت شده‌اند.

نیروهای امنیتی همچنین در روزهای ۱۲ و ۱۳ آبان با حمله به منزل برخی فعالان سیاسی و دانشجویی آنها را بازداشت کردند.

محمد صادقی، حسن اسدی زیدآبادی، نفیسه زارع‌کهن و حجت شریفی از اعضای سازمان دانش‌آموختگان ایران(ادوار تحکیم) و محمد هاشمی، دبیر سابق تشکیلات دفتر تحکیم وحدت از جمله بازداشت‌شدگان هستند.

کوهزاد اسماعیلی، مسئول شاخه گیلان سازمان دانش‌آموختگان ایران، محسن عموزاده خلیلی، از اعضای ستاد جوانان ۸۸ حامی خاتمی و موسوی و بهنام نیک زاد و عطا علیزاده عضو ستاد جوانان ۸۸ تبریز از دیگر بازداشت شدگان روز گذشته هستند.

برخی خبرها نیز حاکی از بازداشت وحیده مولوی، از فعالان حقوق زنان و علی اسداللهی، فعال دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در جریان تظاهرات دیروز، است.

روز گذشته، مراسم ۱۳ آبان با حضور موافقان و مخالفان دولت محمود احمدی‌نژاد در تهران و برخی از شهرهای دیگر به تشنج کشیده شد.

گزارش‌ها حاکی از برگزاری تظاهرات اعتراضی در شهرهای مختلف ایران از جمله مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، اهواز، اراک، قزوین، رشت و شهرکرد است.

بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، نیروهای امنیتی در تهران معترضان را با باتوم و گاز اشک‌آور مورد حمله قرار دادند و در برخی مناطق این شهر اقدام به شلیک تیرهوایی کردند.

گفته می‌شود در شیراز و تبریز نیز شماری از معترضان، بازداشت شده‌اند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours