تبرئه دو تن از فعالان کمپین یک میلیون امضاء

25 آبان 1388

تغییر برای برابری: آیدا سعادت و جلوه جواهری از اتهامات اخلال در نظم عمومی و تمرد از دستور پلیس تبرئه شدند.

این دو فعال حقوق زنان که روز 23 خرداد سال 87 به همراه تعدادی دیگر از فعالان زن در مقابل گالری راه ابریشم در فرمانیه تهران بازداشت شده بودند، از اتهامات وارده تبرئه شدند.

مینا جعفری وکیل بازداشت شدگان 23 خرداد سال گذشته با اعلام این خبر گفت احکام آیدا سعادت و جلوه جواهری به ترتیب در شعب 1051 و 1054 مجمتع قضایی عدالت تهران صادر شده است.

پیشتر دادگاه انقلاب جلوه جواهری را در همین رابطه به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود که با ارجاع پرونده به شعبه 1054 مجتمع قضایی عدالت، از این اتهامات تبرئه شد.

به گفته مینا جعفری تا کنون برای 5 نفر از باداشت شدگان که در واقع شاکیان اصلی پرونده راجع به بازداشت خودسرانه شان بودند حکم تبرئه صادر شده است ژیلا بنی یعقوب و نسرین ستوده ، دو تن دیگر از بازداشت شدگان در انتظار برگزاری دادگاه خود هستند.

گفتنی است در 23 خرداد سال 87، در پی لغو نشست همبستگی زنان در گالری راه ابریشم از سوی ماموران امنیتی و انتظامی، 9 تن از فعالان حقوق زنان دستگیر و پس از چندین ساعت بازداشت و بازجویی در بازداشتگاه وزرا با اخذ ضمانت آزاد شدند و سپس در دادگاه انقلاب اتهامات اخلال در نظم عمومی و تمرد از دستور پلیس به آنان تفهیم شده بود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours