امام جمعه مشهد: افراد بی‌حجاب باید به عنوان یک مجرم تحت پیگرد قانونی قرار گیرند

منبع: ایرنا-16 فروردین 1387

به گزارش ایرنا: امام‌جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته از مسوولان قضایی و امنیتی خواست با معضل بی‌حجابی با قاطعیت برخورد کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد علم‌الهدی افزود: بی‌حجابی در جامعه اسلامی ما یک جرم است و افراد بی‌حجاب باید به عنوان یک مجرم تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. وی ادامه داد: بی‌حجابی منشا اکثر ناهنجاریهای اجتماعی است. او تصریح کرد: برخی مسوولان بر اساس یک منطق غلط عنوان می‌کنند معضل بی حجابی را باید با یک سری فعالیتهای فرهنگی برطرف کرد در صورتی که بی حجابی بایستی به عنوان یک جرم با قاطعیت و قدرت براندازی شود.

وی گفت: در طرح عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو سال گذشته، برای همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی وظایف قانونی به منظور برخورد و ریشه‌کنی معضل بی‌حجابی پیش بینی و تنها ‪ ۲۱‬وظیفه قانونی برای نیروی انتظامی تعیین شده است. خطیب جمعه مشهد اضافه کرد: اگر هر یک از دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی از وظایف قانونی خود در برخورد با معضل بی‌حجابی کوتاهی کند قانون شکن هستند و مردم آنها را بازخواست می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والسلمین علم‌الهدی گفت: انقلاب اسلامی ما به برکت رشادت و جانفشانی هزاران شهید و ایثارگر به پیروزی رسیده و شهدای بسیاری در راه دفاع از کشور جان خود را فدا کردند لذا نباید در چنین جامعه اسلامی و انقلابی معضل بی‌حجابی وجود داشته باشد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours