راه حل سرپرست موقت مرکز امور زنان و خانواده برای جلوگیری از گسترش فساد: ازدواج موقت یا ازدواج دائم، مسئله این است!

24 آذر 1388

ایلنا: سرپرست موقت مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با ازدواج دانش‌آموزان دختر موافق است و آن را راه‌حلی برای جلوگیری از شیوع فساد در جامعه می‌داند، هرچند او با ازدواج موقت دانش‌آموزان موافق نیست.

زهرا سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با ازدواج دختران دانش‌آموزان گفت: ازدواج دختران دانش‌آموز هیچ‌گونه مغایرتی با اسلام ندارد بنابراین ازدواج آنها اشکالی ندارد.

او ادامه داد: دختران در سنین دبیرستان از نظر جسمی آمادگی ازدواج را دارند، بنابراین اگر خانواده‌های این دانش‌آموزان با ازدواج آنها موافق باشند، ازدواج آنها نه تنها بلامانع است بلکه ازدواج آنها بهتر از این است که در جامعه شاهد فساد باشیم.
سرپرست موقت مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با ازدواج موقت دانش‌آموزان موافق نیست. او معتقد است هر چند از نظر شرعی اگر پدری به دخترش اجازه ازدواج موقت را بدهد، این دختر می‌تواند ازدواج کند ولی ازدواج موقت را راه‌حل مناسبی برای جلوگیری از فساد در جامعه نمی‌داند زیرا ازدواج موقت باعث بی‌بند‌و‌باری در بین جوانان می‌شود و از آنجایی که مسئولان اجتماعی نمی‌توانند نظارت‌های لازم را بر روی جوانان داشته باشند بنابر این بهتر است دختران ازدواج دائم کنند.

او از مسئولان آموزش و پرورش خواست که این قدر سخت‌گیری برای حضور دختران دانش‌آموز ازدواج کرده در کلاس‌ها نداشته باشند و در صورتی که دختری بپذیرد که ضوابط مدرسه را رعایت کند و مانند یک دختر نه یک زن ازدواج کرده در کلاس‌های درس حاضر شود و از ازدواج خود با کسی صحبت نکند، اجازه حضور او در کلاس‌های درس بدهند.

سجادی گفت: در هر حال در برخی از مدارس غیرانتفاعی کشور با همت مدیران برخی از دختران ازدواج کرده با رعایت ضوابط و اصول لازم در سر کلاس‌ها حاضر می‌شوند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours