دروس دختران و پسران متفاوت می شود

1 دی 1388

مهر: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در نظام آموزشی جدید تا سن هفت سالگی تعلیم و تربیت کودک براساس بازی خواهد بود، گفت: اما در ۹ سالگی کتب درسی بین دختران و پسران متفاوت خواهد شد. حمیدرضا حاجی بابایی روز دوشنبه در همایش استانداران سراسر کشور با بیان اینکه از پایان دوره ابتدایی کتب به سمت تخصصی سوق پیدا می کنند و در دوره متوسطه نیمه تخصصی می شوند افزود: مقام معظم رهبری به تحول بنیادین در آموزش و پرورش تاکید کردند و این یعنی ما باید ساختار آموزش و پرورش را تجهیز کرده و در کتب درسی و شیوه تربیت دانش آموزان تحول ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه کار تحقیقاتی عمیقی درخصوص این طرح انجام شده است گفت: در این طرح دوره ابتدایی یکسال افزایش می یابد و کتب درسی نیز براساس سن دانش آموز تعیین می شود.

حاجی بابایی با تأکید بر اینکه برخی کارهای حاشیه ای آموزش و پرورش باید به متن برگردد، گفت: مطابق اصل ۳۰ قانون اساسی و بنا به دستور رئیس جمهور، پیش دبستانیها و مهدکودکها باید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی از انتصاب فردی به عنوان قائم مقام امور ورزشی برای خود در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: تمام امورات ورزشی زیر نظر این قائم مقام خواهد بود.

حاجی بابایی افزود: مهمترین سیاست ما این است که تجهیزات و امکانات موجود در آموزش و پرورش را با کمک استانداریها به سمت و سوی مدرسه ببریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تغییرات جدید در نظام آموزش و پرورش گفت: در این طرح که براساس وضعیت آموزش و پرورش در ۱۱۰ کشور پیشرفته دنیا پی ریزی شد، نظام آموزش و پرورش دو دوره ۶ ساله شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours