24 تن از فعالان جنبش زنان، زنان روزنامه نگار و فعالان مدنی طی حوادث پس از انتخابات بازداشت شدند / 5 نفر از آن ها آزاد شدند

۱ min read

10 دی 1388

مدرسه فمینیستی: در چند روز گذشته پس از حوادث روز عاشورا، و در پی بازداشت های گسترده، تعدادی از فعالان جنبش زنان و جنبش دانشجویی، و فعالان مدنی و نیز زنان روزنامه نگار بازداشت شده اند، از جمله منصوره شجاعی، زهره تنکابنی، بدرالسادات مفیدی، مهین فهیمی، لیلا توسلی، نوشین عبادی، نسرین وزیری، نیلوفر هاشمی آذر، آتیه یوسفی، بهاره هدایت، نفیسه اصغری، مریم ضیاء، مهسا حکمت، پریسا کاکایی، فروغ میرزایی، سارا توسلی، پروانه راد، زویا حسنی، نگین درخشان، سولماز علیمرادی، مهرانه آتشی، سمیه عالمی، لیلی فرهادپور و…

پس از حوادث انتخابات و در طی 6 ماه گذشته تعداد دیگری از فعالان زن بازداشت شده بودند که برخی از آن ها با قید وثیقه آزاد و برخی هنوز در بازداشت به سر می برند: از جمله زنانی که هنوز دربند هستند می توان به شیوا نظرآهاری، آذر منصوری، سمیه رشیدی، زهرا جباری، کبری زاغه دوست، عاطفه نبوی، شبنم مددزاده، مهدیه گلرو و… اشاره کرد.

خبر تکمیلی: از میان زنان بازداشتی که در بالا نام آنها ذکر شده است، آتیه یوسفی، نوشین عبادی، نسرین وزیری، زویا حسنی و ناهید کوه شکاف پس از مدتی از زندان آزاد شده اند.


بازداشت منصوره شجاعی، فعال جنبش زنان



منصوره شجاعی، پژوهشگر، مترجم، از اعضای کمپین یک میلیون امضاء و گروه مدرسه فمینیستی نیمه شب دوشنبه؛ 7 دی ماه به بازداشت نیروهای امنیتی در آمد. نسرین ستوده وکیل منصوره شجاعی گفته است: « تیمی که خود را مامورین وزارت اطلاعات معرفی کرده بودند از ساعت 11 شب در منزل خانم شجاعی حضور پیدا کرده بودند و با وجود نبودن وی در منزل تا ساعت 3 صبح که ایشان برگشتند به بازرسی منزل پرداختند و بعد ایشان را با خود به مکان نا معلومی انتقال داده اند.» منصوره شجاعی پیش از این دو بار بازداشت و سه سال است که ممنوع الخروج شده است.

بر اساس گفته همسر منصوره شجاعی، ماموران امنیتی، در پاسخ به درخواست منصوره شجاعی برای نشان دادن حکم بازداشت، ورقه ای به وی نشان دادند، اما از نشان دادن آن ورقه به دیگر اعضای خانواده خودداری کردند.

خانواده منصوره شجاعی از محل بازداشت او اظهار بی اطلاعی و نگرانی کرده اند، چرا که ماموران به رغم اصرار آنان از گفتن محل بازداشت وی خودداری کرده اند. آنان روز چهارشنبه نیز به دادگاه انقلاب مراجعه کردند، اما آن جا نیز پاسخی دریافت نکردند.

بدرالسادات مفیدی هم به خیل بازداشت شدگان پیوست



میدان زنان – همزمان با موج بازداشت های فعالین مدنی و سیاسی، بدرالسادات مفیدی دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، صبح روز سه شنبه 8 دی ماه در منزل خود به همراه همسرش، مسعود آقایی بازداشت شد.

بدرالسادات مفیدی، از روزنامه نگاران پرسابقه جامعه مطبوعاتی است.

بازداشت نیلوفر هاشمی آذر، دانشجوی معماری دانشگاه تهران در روز عاشورا

کمیته گزارشگران حقوق بشر – نیلوفر هاشمی آذر، دانشجوی معماری دانشگاه تهران به همراه مادرش شهرزاد نصیری در روز عاشورا (یکشنبه 6 دی‌ماه) در خیابان جمال‌زاده دستگیر شدند.

بنابرگزارش‌های دریافتی شهرزاد نصیری مادر این دانشجوی زندانی روز گذشته در حدود ساعت 4 بعدازظهر با تعهد آزاد شده است اما نیلوفر هاشمی را به زندان اوین منتقل نموده‌اند.

درگیری‌های شدید بین نیروهای دولتی و مردم معترض در روز عاشورا منجر به کشته‌شدن چندتن شد. نیروی انتظامی طی اطلاعیه‌ای اسامی 8 تن از کشته‌شدگان روز عاشورا را اعلام نمود. همچنین خبرگزاری‌های مختلف از بازداشت صدها نفر در این روز خبر داده‌اند و برخی تعداد بازداشت‌شدگان را تا هزارنفر تخمین زده‌اند. این در حالی است که سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی تعداد بازداشت‌شدگان را 300 نفر اعلام نموده است.

نسرین وزیری بازداشت شد



کمیته گزارشگران حقوق بشر – بنابر گزارش‌های دریافتی نسرین وزیری شب گذشته 7 دی ماه در حدود ساعت 10 بازداشت شده است.

مراجعه خانواده وزیری به مراجع قضایی از جمله دادستانی تهران تا کنون بی‌پاسخ مانده است و مسئولان قضایی به آنان اعلام نموده‌اند وی در هیچ‌کدام از لیست‌های بازداشت‌شدگان روز عاشورا نیست.

با توجه به اظهارات دادستانی تهران و ارگان‌های دیگر، مبنی بر این که بازداشت برخی از بازداشت شدگان؛ از جمله نسرین وزیری با حکم دادستانی نبوده است، این امر احتمال ورود نیروهای خودسر را بیش از پیش محتمل ساخته و نگرانی‌هایی را در مورد بازداشت‌شدگان روزهای اخیر به وجود آورده است.

نسرین وزیری شب دوشنبه 7 دی ماه در حدود ساعت 10 با حضور نیروهای امنیتی در منزل بازداشت شد. این خبرنگار و روزنامه‌نگار دارای سابقه همکاری با پارلمان نیوز، ایلنا، خبرآنلاین، ایسنا و همچنین روزنامه اعتماد ملی می‌باشد.

خبر تکمیلی: به گزارش ایلنا، روز 30 دی ماه با قرار کفالت از زندان آزاد شد.

مهین فهیمی از اعضای مادران صلح بازداشت شد



اخبار روز: بنا به گزارش های دریافتی صبح امروز ماموران حکومت به خانه خانم مهین فهمیی از مادران صلح، رفته و او را به همراه فرزندش و عده ی دیگری از جمله اردوان تراکمه دستگیر کرده اند.

دختر مهین فهیمی گفته است: «در روز ششم دی ماه مامورین حوالی ساعت 11 شب به منزل مادرم مراجعه کردند و در حالیکه تعدادی از دوستان و اقوام ما در خانه مان مهمان بودند اقدام به تفتیش منزل نمودند و زمانی که با اعتراض مادرم مواجه شدند که از آن ها می خواست تا حکمشان را نشان دهند یکی از مامورین که ظاهرا آقای صالحی نام دارد و به گفته مادرم کسی است که او را مدتی قبل در اداره پیگیری اطلاعات مورد بازجویی قرار داده است همان جا اقدام به نوشتن حکم می کند و آن را به مادرم می دهد.مامورین تا حوالی ساعت 4 صبح در منزل مادرم می مانند و سپس تمام افرادی را که در خانه ما بودند به همراه مادرم بازداشت می کنند. صبح روز بعد برادرم برای پیگیری وضعیت پس از مشورت با وکیلشان به اداره پیگیری اطلاعات مراجعه می کنند اما متاسفاانه ایشان نیز بازداشت می شوند .»

بازداشت زهره تنکابنی از اعضای مادران صلح



همچنین بر اساس اخبار رسیده، زهره تنکابنی یکی دیگر از مادران صلح، امروز، 7 دی ماه در خانه خود بازداشت شده است. خانواده وی پس از آن که زهره تنکابنی از زندان با آنان تماس گرفته و بازداشت اش را اطلاع داده است از دستگیری وی باخبر شدند.

مادران صلح، جمعی از مادرانی است که برای صلح از سال ها پیش در چهارچوب های قانونی تلاش کرده اند. مادران صلح طی بیانیه ای اعلام کرده اند: «زهره تنکابنی و مهین فهیمی از اعضای فوروم مادران صلح ایران اند که در سال های جوانی؛ همسران شان را از دست داده وو با کار و تلاش شبانه روزی سر افرازانه از عهده مشکلات معیشتی و زندگی بر آمده و فرزندان و شاگردان برومند و توانمندی به جامعه ایران تحویل داده اند. آنها نیز چون دیگر مادران ایران جوانی و سلامتی خویش را در راه اعتلای میهن هزینه کرده اند. زهره تنکابنی 62 ساله و دبیر سابق آموزش و پرورش در وضعیتی دستگیر شده که از ناراحتی شدید قلبی و بیماری قند رنج می برد و افزون بر آن در سوگ خواهر و خواهرزاده های جوانش نیز عزدادار است. مهین فهیمی 58 ساله کارشناس تاریخ و پژوهشگر را با پسر جوانش دستگیر کرده اند و بدیهی است که رنج مهین در زندان مضاعف باشد. لازم به ذکر است که بازداشت این مادران در پی احضارهای تلفنی و بازجویی ها و تهدیدات مکرر صورت گرفته است.»

لیلا توسلی، دختر محمد توسلی در منزل پدرش بازداشت شد

جرس: لیلا توسلی ، دختر مهندس توسلی و خواهرزاده ابراهیم یزدی ، اعضای شاخص نهضت آزادی ایران ، است که نیمه شب دوشنبه در منزل پدرش بازداشت شد.

لیلا توسلی، 27 ساله است و هیچ گونه فعالیت سیاسی نداشته و عضو نهضت آزادی نیز نبوده است. و بازداشت او، در جهت تحت فشار قرار دادن اعضای نهضت آزادی برای توقف فعالیت هایشان ارزیابی می شود.

یکی از نزدیکان لیلا توسلی به جرس گفت: مهندس توسلی در برابر خواست وزارت اطلاعات مبنی بر اعلام تعطیلی نهضت آزادی پاسخ مثبتی اعلام نکرده و گفته بود هر زمان که لازم باشد ، با ساک دستی آماده زندان رفتن هستم و نیمه شب که زنگ منزل به صدا در می آید این بار اعلام می کنند با مهندس توسلی کاری نداریم ، و لیلا را می خواهیم و تاکید می کنند که مادر لیلا هم در صحنه باشد ، چرا که می خواهند اوج بی اخلاقی را در تحریک بی تابی های مادر و در آن ساعت نیمه شب به اتمام رسانند. وی افزود: مادر و پدر لیلا بسیار اصرار می کنند که شما در این ساعت نیمه شب بروید ، و ما خودمان صبح لیلا را می آوریم ، و آن ها پاسخ می هند ما برای حفظ حرمت در این ساعت آمده ایم ! پنج مرد قوی اندام و ماسک زده ، با کارت وزارت اطلاعات آمده اند ، مادر می گوید مگر شما خودتان خواهر و مادر ندارید ؟ من تا به حال نگذاشته ام دخترم حتی در منزل برادرش باشد ، پدر می گوید با این شرط است که من هم همراه با لیلا برای دستگیر شدن باشم .آن ها قبول می کنند و مهندس توسلی و لیلا را تا بیرون از خانه می برند ، می گویند فقط در دو ماشین جداگانه سوار شوید ، در این هنگام ماشین حاوی لیلا با سرعت دور می شود و ماشین حاوی مهندس توسلی بر جا می ماند.

نوشین عبادی خواهر شیرین عبادی بازداشت شد



کمیته گزارشگران حقوق بشر: همچنین نوشین عبادی، استاد دانشکده پزشکی‌ دانشگاه آزاد تهران و خواهر شیرین عبادی ساعت ۹ شب گذشته توسط ۴ نفر از مأمورین وزارت اطلاعات در منزل خود دستگیر و به زندان منتقل شده است.

شیرین عبادی طی اطلاعیه گفته است: «بدین وسیله به اطلاع می‌‌رسانم که خواهر اینجانب به نام دکتر نوشین عبادی، استاد دانشکده پزشکی‌ دانشگاه آزاد تهران ساعت ۹ شب مورخ ۲۸ دسامبر ۲۰۰۹ توسط ۴ نفر از مأمورین وزارت اطلاعات در منزل خود دستگیر و به زندان ارسال شده است. از محل بازداشت او و علت دستگیری خبری ندارم… لازم به یاد آوری است که وی خوشبختانه یا متاسفانه هیچ فعالیت حقوق بشری، اجتماعی یا سیاسی نداشته و فقط در ارتباط با فعالیت هائی که من در زمینه حقوق بشر انجام داده و می‌‌دهم دستگیر شده است و دستگیری او در حقیقت فشار جدیدی است برای توقف فعالیت‌های حقوق بشری من….»

خبرتکمیلی: نوشین عبادی، خواهر شیرین عبادی روز 24 دی ماه با قرار کفالت از زندان آزاد شد.

بازداشت آتیه یوسفی در رشت



خبرنگار جرس گزارش داده است که آتیه یوسفی، از اعضای کمپین یک میلیون امضا و از فعالان ملی – مذهبی رشت نیز بازداشت شده و به زندان مرکزی رشت (لاکان) منتقل شده است. آتیه یوسفی به همراه مازیار شکوری که از اعضای نهضت آزادی ایران در استان گیلان است، روز یک شنبه بازداشت شده اند.

آتیه یوسفی دانش آموخته رشته علوم اجتماعی و 38 ساله است. او که در چندسال گذشته سابقه همکاری با نیروهای ملی مذهبی را داشته است از اعضای سابق شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت در گیلان بوده است.

آتیه یوسفی در حالی در روز عاشورا بازداشت شد که قصد کمک به پسر جوانی که به شدت توسط نیروهای لباس شخصی مضروب شده بود، را داشت.

خانواده ی اتیه که امروز موفق به دیدار وی در زندان لاکان شده اند با خوب توصیف کردن روحیه ی آتیه ،اعلام کرده اند که بازجویی های طولانی مدت از وی همچنان ادامه دارد.

خبر تکمیلی: آتیه یوسفی، در روز 22 دی ماه ، با قرار 20 میلیون تومانی از زندان لاکان رشت آزاد شد.

نفیسه اصغری بازداشت شد

جنبش راه سبز (جرس): نفیسه اصغری دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی دانشگاه شریف روز سه شنبه بعد از تماس مسئولین وزارت اطلاعات به دفتر پی گیری مراجعه نموده و تا کنون خبری از وی در دسترس نیست.

به گزارش خبرنگار جرس خانواده وی به زندان اوین هم مراجعه نموده اند اما هیچ خبری از این دانشجو در دست نیست.

بهاره هدایت بازداشت شد



ادوارنیوز:بهاره هدایت عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و مسوول روابط عمومی این اتحادیه دانشجویی بازداشت شد.

امین احمدیان همسر خانم هدایت در گفتگو با ادوارنیوز با تایید این خبر گفت:ماموران امنیتی ساعت 10 چهارشنبه شب با در دست داشتن حکم بازداشت همسرم،با ورود به منزل ما،ضمن تفتیش و ضبط بسیاری از وسایل شخصی از جمله کتاب و کامپیوتر،بهاره را بازداشت کرده و با خود بردند.

با بازداشت بهاره هدایت شمار اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که در زندان به سر می برند به سه نفر رسید.

پیش از این مهدی عرب شاهی دبیر تشکیلات این اتحادیه دانشجویی در روز عاشورا بازداشت شده بود.

میلاد اسدی یکی دیگر از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر نیز بیش از یک ماه است در زندان اوین به سر می برد.

مریم ضیاء فعال حقوق زنان و کودکان بازداشت شد

کانون زنان ایرانی- صبح امروز (پنج شنبه) ماموران امنیتی با لباس شخصی به قصد تفتیش منزل و بازداشت مریم ضیاء به خانه ایشان آمدند از آن جا که وی در منزل نبود فرزندان او را وادار کردند که با وی تماس بگیرند تا به منزل بیاید بعد از تفتیش منزل با آمدن مریم ضیاء به خانه، وی را بازداشت کرده به مکان نامعلومی انتقال دادند. تا این لحظه از وضعیت او اطلاعی در دست نیست.

این بار دوم است که مریم ضیاء دستگیر می شود. بار اول وی در تاریخ 22 خرداد 1385 در تجمع اعتراضی زنان برای تغییر قوانین تبعیض آمیز دستگیر و به مدت 6 روز در بند 209 زندان اوین بازداشت بود. دادگاه وی در تاریخ 12 تیرماه 1386 در شعبه 13 دادگاه انقلاب برگزار شد که به صدور حکم 6 ماه حبس و ده ضربه شلاق تعلیقی به مدت دو سال منجر شد.

پریسا کاکایی بازداشت شد



کمیته گزارشگران حقوق بشر: امشب، 11 دی ماه پریسا کاکایی عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و مهرداد رحیمی از همکاران این کمیته بازداشت شدند.

عصر امروز، طی تماس تلفنی وزارت اطلاعات با 4 تن از اعضای کمیته از آنان خواسته شد تا خود را به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات معرفی نمایند. از این 4 تن، پریسا کاکایی و مهرداد رحیمی در حدود ساعت 8:30 خود را به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات معرفی نموده و بازداشت شدند.

سارا توسلی بازداشت شد

به گزارش کلمه روز یکشنبه سارا توسلی دختر مهندس محمد توسلی رییس دفتر سیاسی نهضت آزادی، و نیز امیر خرم عضو دفتر سیاسی و شورای مرکزی نهضت آزادی، محسن محققی داماد مهندس بازرگان و رییس اسبق هیئت سیاسی این حزب در پی احضار به دفتر پیگیری های وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

سارا توسلی خواهر لیلا توسلی است که دوشنبه گذشته ساعت ۱/۵ بامداد در خانه پدر خود بازداشت شده بود.

فروغ میرزایی و همسرش، روزبه کریمی بازداشت شدند



ادوارنیوز: روزبه کریمی و همسرش فروغ میرزایی، شنبه شب، 12 دی ماه بازداشت شدند.

روزبه کریمی، دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق بشر، روزنامه نگار و عضو سازمان دانش آموختگان ایران است و فروغ میرزایی نیز دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق بشر و وکیل دادگستری است.

مهسا حکمت بازداشت شد

به گزارش سایت جرس- ماموران امنیتی صبح امروز(جمعه) با ورود به مزرعه “علی حکمت” در نزدیکی ساوه اقدام به بازداشت وی و “نعمت احمدی” وکیل پایه یک دادگستری ،”محمد رضا زهدی “سردبیر روزنامه توقیف شده آریا و “مهسا حکمت” خبرنگار روزنامه اعتماد کردند.

به گزارش جرس،ماموران ابتدا تنها قصد بازداشت حکمت را داشتند اما پس از هماهنگی با مرکز تصمیم به بازداشت سایر افراد گرفتند.

پروانه راد یکی دیگر از بازداشت شدگان حوادث روز عاشورا

پروانه راد، یکی دیگر از زنانی است که در روز عاشورا دستگیر شده است. خانواده وی چندین روز از پروانه راد بی خبر بودند تا این که بالاخره وی پس از 7 روز از زندان اوین با خانواده اش تماس می گیرد و خبر بازداشت اش را در زندان اوین می دهد.

روز عاشورا اتومبیل شخصی خانم پروانه راد خراب می شود و برای همین با همسرش تماس می گیرد تا به محل آمده و به او یاری رساند، اما در طی این زمان نیروی انتظامی او را دستگیر می کنند.

بنابه گفته دوستان وی، پروانه راد، 53 سال دارد و دارای دو فرزند است.

بازداشت زویا حسنی دیگر عضو جبهه مشارکت

تا آزادی زندانیان سبز – زویا حسنی بازداشت شد. بنا بر اخبار رسیده ، روز 9 دی ماه ساعت دو بعد از نیمه شب، نیروهای امنیتی به منزل سعیده کردی نژاد مراجعه کردند و درحالیکه وی در منزل حضور نداشت، خانه ای وی، زویا حسنی را بازداشت نمودند. حسنی از اعضای جبهه مشارکت و ستاد 88 است که تا کنون از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

خبر تکمیلی: زویا حسنی چند روز پس از دستگیری از زندان آزاد شد.

نگین درخشان، روزنامه نگار دستگیر شد

جرس: روز چهارشنبه (۹ دی ماه، ۳۰ دسامبر) دو خبرنگار دیگر در ایران دستگیر شدند. در راهپیمایی که دولت برگزار کرده بود، در پی درگیری لفظی، عده ای از روزنامه نگاران به دفتر روزنامه‌ی “تهران امروز” واقع در خیابان طالقانی، آپناه می برند و عده ای از بسیجیان به دنبال آنان به دفتر این روزنامه می روند و در این میان نگین درخشان، یکی از این خبرنگاران، عضو تحریریه ضمیمه تهران امروز بازداشت می شود.

سولماز علیمرادی از اعضای نهضت آزادی بازداشت شد

جرس: سولماز علیمرادی از اعضای شاخه جوانان و فرید طاهری عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران روز 27 دی ماه پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

به گزارش جرس، فرید طاهری همسر سارا توسلی است که دو هفته پیش بعد از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شده بود این زوج دو فرزند 3 و 16 ساله دارند.

مهرانه آتشی، عکاس، به همراه همسرش بازداشت شد



به گزارش سایت نوروز: مهرانه آتشی، عکاس، سه شنبه شب 22 دی ماه ر خانه اش و به همراه شوهرش بازداشت شد. کامپیوترها و بعضی از وسایل آنها نیز به هنگام بازداشت ضبط شده است.

به گزارش نوروز، تا دو روز بعد اطرافیان آنها اطلاعی از دستگیری این زوج نداشتند تا اینکه همسر مهرانه آتشی با خانواده اش تماس می گیرد و خبر بازداشت خود و همسرش را به آنها می دهد. او از محل نگهداری خود اطلاعی نداشته است.

مهرانه آتشی عکاس هنری است و در سالهای اخیر فعالیتی در زمینه عکاسی خبری و مطبوعاتی نداشته است.

او چند سال قبل مدتی در نشریه های سروش جوان و همشهری جوان کار کرده بود.

سه عکاس زن در مراسم تشییع استاد علی محمدی بازداشت شدند

همچنین بر اساس گزارش کلمه سه عکاس خبری صبح امروز در مراسم تشییع پیکر”مسعود علی محمدی” استاد ترور شده دانشگاه تهران دستگیر شدند.

براساس گزارش های رسیده، در این مراسم که با حضور بسیار گسترده نیروهای لباس شخصی، امنیتی و بسیجی برگزار شد ، سه تن از عکاسان خبری که گفته می شود برای آژانس های خبری خارجی کار می کردند بازداشت شده اند. این عکاسان که همگی زن بودند ، توسط پلیس های زن بازداشت شده اند.

هنوز مشخص نیست که علت این بازداشت ها چه بوده است و چرا تنها عکاسان زن بازداشت شده اند.

بازداشت سمیه عالمی و همسرش، پیمان چالاکی در ساوه

کمیته گزارشگران حقوق بشر – عصر روز یکشنبه 27 دی ماه پیمان چالاکی فعال سیاسی-کارگری و دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ساوه به همراه همسرش سمیه عالمی پسند از اعضای سابق جبهه مشارکت، منطقه تهران و دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد تهران سما و دختر خردسالشان در منزلشان واقع در شهرستان ساوه توسط عوامل وزارت اطلاعات بازداشت و به تهران منتقل گردیدند.

بنا بر گزارش های دریافتی نیروهای امنیتی طی تماسی با یکی از دوستان این زوج زندانی و احضار ایشان به اداره اطلاعات ساوه، مانا چالاکی دختر خردسال این زوج را از پدر و مادرش جدا نموده و تحویل دوست خانوادگی شان داد.

این زوج فعال سیاسی توسط نیروهای وزارت اطلاعات به تهران منتقل شده اما از محل نگهداری ایشان اطلاع دقیقی در دست نیست.

گفتنی است شیوه بازداشت پیمان و همسرش به خصوص نگهداری چند ساعته دختر خردسالشان مانا در بند اطلاعات به همراه والدینش و سپس جدا نمودنش از آنها موجب تأسف و تأثر شدید دوستان و خانواده این زوج فعال سیاسی دربند گردید

لیلی فرهادپور، روزنامه نگار، بازداشت شد



بی بی سی: گفته می شود در ادامه بازداشت های اخیر فعالان سیاسی و روزنامه نگاران در ایران، لیلی فرهادپور، روزنامه نگار بازداشت شده است.

یک روزنامه نگار که نخواست نامش فاش شود به بی بی سی فارسی گفت که خانم فرهادپور ظهر روز پنجشنبه اول بهمن (۲۱ ژانویه) در منزلش توسط مأموران بازداشت شده است.

خانم فرهادپور، مادر بهرنگ تنکابنی، سردبیر نشریه “فرهنگ و آهنگ” است که روز ۱۵ دی در محل دفتر این نشریه بازداشت شده و هنوز در بازداشت به سر می برد.

چند روز پیشتر خانم فرهادپور که برای پیگیری بازداشت پسرش به دادگاه انقلاب رفته بود دچار مشکل قلبی شد و به همین دلیل به بیمارستان منتقل شد.

گفته می شد که با گذشت حدود دو هفته از بازداشت پسرش، او با وجود مراجعه به مراجع مختلف قضایی و امنیتی نتوانسته بود از محل نگهداری او خبری به دست آورد.

ناهید کوه‌شکاف پس از دستگیری همسرش، احسان هوشمند، بازداشت شد

میزان: ناهید کوه شکاف، همسر احسان هوشمند؛ پژوهشگر و روزنامه‌نگار کرد که روز سه شنبه در منزل خود دستگیر شده بود نیز بازداشت شد.

ناهید کوه‌شکاف روز چهارشنبه و یک روز پس از بازداشت همسر خود توسط پلیس اطلاعات و امنیت احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

او روز پنجشنبه، 1 بهمن ماه، پس از احضار دوباره بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.احسان هوشمند، همسر وی نیز در زندان اوین محبوس است. آنها دارای دو فرزند ۱۴ و ۵ ساله هستند.

خبر تکمیلی: ناهید کوه شکاف پس از دو روز با سپردن تعهد از زندان آزاد شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours