پریسا کاکایی و مهسا حکمت بازداشت شدند

12 دی 1388

کمیته گزارشگران حقوق بشر- امشب، 11 دی ماه پریسا کاکایی عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و مهرداد رحیمی از همکاران این کمیته بازداشت شدند.

عصر امروز، طی تماس تلفنی وزارت اطلاعات با 4 تن از اعضای کمیته از آنان خواسته شد تا خود را به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات معرفی نمایند. از این 4 تن، پریسا کاکایی و مهرداد رحیمی در حدود ساعت 8:30 خود را به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات معرفی نموده و بازداشت شدند.

گفتنی است دو عضو دیگر کمیته، سعید حبیبی و حسام میثاقی بازداشت نشده‌اند اما تماس‌های تلفنی پی در پی ماموران وزارت اطلاعات امنیت آنان را به شدت تهدید می‌نماید و هرلحظه امکان بازداشت آنان نیز وجود دارد.

همچنین کمیته ی گزارشگران حقوق بشر گزارش داده است که شیوا نظرآهاری، عضو کمیته ی گزارشگران حقوق بشر پس از آنکه شب یک شنبه 29 آذر ماه، به بازداشت نهادهای امنیتی درآمد دست به اعتصاب غذای خشک زد. بنا به گزارشات رسیده شیوا نظرآهاری که شب 29 آذر با اتوبوس حامل جمعی از فعالان اجتماعی و خانواده های زندانیان سیاسی، برای شرکت در مراسم خاکسپاری مرحوم آیت الله منتظری عازم قم بود بازداشت شده است، دو روز ابتدایی بازداشت خود را در اعتصاب غذا گذرانده است ولی به علت تحلیل بدنی بیهوش می شود و به بهداری زندان اوین منتقل می گردد، مادر شیوا نظرآهاری در جریان ملاقات دیروز خود وضع وی را نا مطلوب توصیف کرده است.

به گزارش سایت جرس- ماموران امنیتی صبح امروز(جمعه) با ورود به مزرعه “علی حکمت” در نزدیکی ساوه اقدام به بازداشت وی و “نعمت احمدی” وکیل پایه یک دادگستری ،”محمد رضا زهدی “سردبیر روزنامه توقیف شده آریا و “مهسا حکمت” خبرنگار روزنامه اعتماد کردند.

به گزارش جرس،ماموران ابتدا تنها قصد بازداشت حکمت را داشتند اما پس از هماهنگی با مرکز تصمیم به بازداشت سایر افراد گرفتند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours