وزیر آموزش و پرورش: خروج دانش‌آموزان دختر متاهل از مدارس تنها یک تصمیم تربیتی است

17 بهمن 1388

ایلنا: وزیر آموزش‌و‌پرورش‌گفت: اگر یک دانش‌آموز دختر ازدواج کند از مدرسه اخراج نمی‌شود، بلکه به دوره شبانه انتقال داده می‌شود؛ چرا که آن وقت دیگر نیازهای آن دانش‌آموز تغییر می‌کند و صلاح نیست، در کنار سایر دانش‌آموزان سر کلاس درس بنشیند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به چرایی اخراج دانش‌آموزان دختری که ازدواج می‌کنند و به مدارس شبانه انتقال پیدا می‌کنند، گفت: ازدواج دانش‌آموزان دختر مسئله بدی نیست و شاید با توجه به نگرانی برخی از خانواده‌ها مبنی بر در معرض آسیب بودن فرزندان خود در جامعه یک اقدام پسندید باشد.
وی افزود: با این حال اگر یک دانش‌آموز دخترازدواج کند از مدرسه اخراج نمی‌شود، بلکه به دوره شبانه انتقال داده می‌شود؛ چراکه آن وقت دیگر نیازهای آن دانش‌آموز تغییر می‌کند و صلاح نیست در کنار سایر دانش‌آموزان سر کلاس درس بنشیند.

وی با تاکید بر اینکه انتقال دانش‌آموزان دختر مزدوج به دوره‌های شبانه تنها یک تصمیم تربیتی است، گفت: برخی مسئولان و کارشناسان خارج از آموزش و پرورش سعی دارند این اقدام را مسئله‌ای خارج از مسایل تربیتی توجیه کنند، که این چنین نیست و این اقدام صرفا یک تصمیم تربیتی است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours