فروغ میرزایی، از وکلای بازداشت‌شده، و بهاره هدایت، هم‌چنان ممنوع‌الملاقات هستند

17 بهمن 1388

5 هفته گذشت اما هنوز به فروغ میرزایی ملاقات نداده اند

طبق خبر دریافتی، پس از گذشت ۵ هفته فروغ میرزایی یکی از وکلای بازداشت شده همچنان ممنوع الملاقات است و خانواده وی با مراجعه به زندان اوین همچون هفته های گذشته موفق به ملاقات با فرزندشان نشدند. با این حال ظهر روز پنج شنبه بازجویان اجازه دادند این وکیل بازداشت شده برای اولین بار پس از ۳۵ روز با خانواده اش تماس تلفنی کوتاهی داشته باشد.

ظاهراً مراحل بازجویی از وی پایان یافته و پرونده برای اعلام نظر در حال بررسی است. فروغ میرزایی در روز ۱۱ دی ماه سال جاری به اتفاق همسر روزنامه نگارش، روزبه کریمی، بازداشت شد و از آن تاریخ اطلاع چندانی از وی در دست نبود. فروغ میرزایی وکیل پایه یک دادگستری است که عمده فعالیت هایش در حرفه وکالت و شامل دفاع قانونی از زنان و کودکان آسیب دیده و چندین فعال سیاسی و دانشجویی بوده است.

بهاره هدایت ، عضو دفتر تحکیم وحدت همچنان ممنوع الملاقات است

همچنین به گزارش ندای سبز آزادی امین احمدیان، همسر بهاره هدایت که این هفته نیز برای ملاقات با این فعال دانشجویی به زندان اوین مراجعه کرده، موفق به ملاقات با همسرش نشده و به او گفته اند که بهاره هدایت ممنوع الملاقات است.

وی در گفتگو با ندای سبز آزادی گفت که همسرش از زمان بازداشت تاکنون فقط یکبار تماس گرفته است.

آقای احمدیان افزود: بهاره ، فقط در اوایل بازداشت یکبار تماس گرفت که گفت که در بند ۲۰۹ زندان اوین است و بعد از این تماس چند ثانیه ای، هیچ خبری از وضعیت او نداریم و به شدن نگران وضعیت او هستیم.

به گزارش ندای سبز آزادی بهاره هدایت و سایر اعضای بازداشتی دفتر تحکیم وحدت برای اعترافات تلویزیونی به شدت تحت فشار هستند. اعضای دربند دفتر تحکیم وحدت تحت فشار هستند تا با حضور در تلویزیون علیه این تشکل دانشجویی اعتراف کرده و انحلال آن را اعلام کنند و این مساله نگرانی شدید افکار عمومی و خانواده های این فعالان دانشجویی را به همراه داشته است.

از سوی دیگر گزارش ها حاکی از این است که کوهیار گودرزی، شیوا نظرآهاری، مهرداد رحیمی و پریسا کاکایی، اعضای دربند کمیته گزارشگران حقوق بشر، این هفته موفق شدند با خانواده های خود ملاقات کنند.

مرتضی سمیاری، فعال دانشجویی که در جلسه سوم دادگاه محاکمه بازداشت شدگان روز عاشورا حضور داشت نیز با خانواده خود ملاقات کرده است. به گفته خانواده این فعال دانشجویی، وضع مرتضی سمیاری مساعد نبوده و از اول تا آخر زمان ملاقات را گریه کرده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours