رئیس مرکز امور زنان: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه زنان را شناسایی و با آنها تعامل می‌کنیم

3 اسفند 1388

ایلنا: مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده مستندسازی و ساماندهی اطلاعات و آمار سازمان‌های مردم نهاد زنان و خانواده و راه‌اندازی بانک اطلاعات و تدوین و انتشار شناسنامه فعالیت سمن‌های مرتبط مهم‌ترین راهکار دستیابی به تعاملات مستمر و منطقی مرکز با سازمان‌های مردمی دانست.

مریم مجتهدزاده در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرگزاری ایلنا گفت: توان افزایی، تعامل و همکاری بیشتر مرکز اموز زنان و خانواده با سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده در گرو شناخت وضعیت موجود و شناسایی قابلیت‌های آنهاست.

مجتهدزاده افزود: مرکز امور زنان و خانواده تقویت ارتباط و تعامل پویا و موثر و نیز بررسی و شناسایی قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود سازمان‌های مردم نهاد این حوزه و جلب و جذب همکاری آنها در پرداختن به مسائل و رفع مشکلات مبتلا به امور زنان و خانواده را در اولویت برنامه‌های خود دارد.

او اضافه کرد: مستندسازی و ساماندهی اطلاعات و آمار سازمان‌های مردم نهاد زنان و خانواده و راه‌اندازی بانک اطلاعات و تدوین و انتشار شناسنامه فعالیت سمن‌های مرتبط مهم‌ترین راهکار دستیابی به تعاملات مستمر و منطقی مرکز با سازمان‌های مردمی است.

مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه واحد سازمان‌های مردم نهاد معاونت امور اجتماعی و توسعه مشارکت‌های این مرکز طرح عملیاتی و فرم بانک اطلاعات سازمان‌های مردم نهاد زنان و خانواده را تهیه و تنظیم کرده است، تصریح کرد: با اجرای طرح‌های اطلاعاتی می‌توان به شناخت دقیق از وضعیت موجود سمن‌ها، مشکلات و چالش‌های پیش‌روی آنها، مطالبات و ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد زنان و خانواده دارای مجوز و ثبت شده در کلیه مناطق روستایی، عشایری و شهری کشور دست یافت.

مشاور رئیس‌جمهور در پایان میزان حضور و تاثیرگذاری سمن‌های حوزه زنان و خانواده در اداره امور جامعه را زمینه برنامه‌ریزی دقیق برای توان‌افزایی، تعامل و همکاری بیشتر و موثر مرکز با سازمان‌های مردمی اعلام کرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours