صدور وثیقه برای مریم قنبری / حضور شیوا نظرآهاری در دادگاه انقلاب / آخرین وضعیت کاوه کرمانشاهی و راضیه جعفری

9 اسفند 1388

صدور قرار وثیقه 50 میلیون تومانی برای مریم قنبری

کمپین استقلال کانون وکلا – امروز طی تماس تلفنی از دادسرای زندان اوین،‌ صدور قرار وثیقه 50 میلیون تومانی برای مریم قنبری از سوی شعبه سوم بازپرسی این دادسرا به خانواده وی ابلاغ شد.

پس از گذشت 20 روزاز بازداشت این وکیل دادگستری ‌، امروز با صدورقرار وثیقه 50 میلیون تومانی ‌، خانواده وی برای انجام مراحل اداری تودیع وثیقه به زندان اوین مراجعه کردند.

از اتهامات این فعال حقوق زنان که در ساعت 3 بامداد مورخ 19 بهمن ماه به بازداشت 5 تن از ماموران امنیتی در آمد اطلاع دقیقی در دست نیست. به جزقنبری،‌ هشت تن از وکلای دادگستری از جمله محمد علی دادخواه‌، عبدالفتاح سلطانی ،‌ فروغ میرزایی و محمد رضا رزاقی نیز پس از وقایع انتخابات خرداد 88 بازداشت شده بودند

حضور شیوا نظرآهاری در شعبه سوم بازپرسی دادگاه انقلاب

کلمه: روز پنج شنبه ششم اسفند ماه چندتن از اعضای دربند کمیته گزارشگران حقوق بشر موفق شدند با خانواده های خود ملاقات کنند.

به گزارش سایت تا آزادی خبرنگاران زندانی ،شیوا نظرآهاری در دیدار با خانواده اش از حضور خود در شعبه ی سوم بازپرسی دادگاه انقلاب خبر داد. شیوا در این دیدار تأکید نمود که گردش کار پرونده وی به پایان رسیده و با توجه به انجام مرحله بازپرسی در هفته گذشته امکان آزادی وی با تبدیل قرار بازداشت موقت به قرار وثیقه یا کفالت وجود دارد. شیوا نظرآهاری برخورد بازپرس پرونده را در این دیدار مناسب گزارش کرده است.

روحیهی مهرداد رحیمی و سعید حائری دو فعال سیاسی – مدنی نیز طی ملاقات با خانواده شان مناسب گزارش شده است. سعید حائری در دیدار با خانواده اش اشاره نمود در پی آزادی زندانیان سیاسی و خلوت شدن نسبی بند ۲۰۹ زندان اوین٬ وی به همراه دیگر هم بندانش همچون طاهری از نهضت آزادی به یک سلولی که امکانات بیشتری همچون تلویزیون دارد، منتقل شده است. این فعال مدنی در این دیدار ابراز داشت با توجه به ارسال پرونده اش به دادگاه، امکان آزادی وی با تبدیل قرار وجود دارد و نسبت به این امر ابراز امیدواری نمود.

مهرداد رحیمی در دیدار با خانواده اش از احتمال اتمام بازجویی ها خبر داد. وی خاطرنشان کرد در روزهای اخیر بازجویی از وی به عمل نیامده و به سلولی با امکانات بیشتر همچون یخچال و تلویزیون منتقل شده و همچنین از حق مطالعه کتاب برخوردار است.

وضعیت روحی و جسمی کوهیار گودرزی دیگر عضو دربند کمیته گزارشگران حقوق بشر، در ملاقات با مادرش مناسب نبوده است. یه گفته مادر این فعال حقوق بشر وی لاغر شده بود و در مورد اتهاماتش، بازهم به محاربه و اقدام علیه امنیت ملی از طریق مصاحبه با رسانه های خارجی اشاره نمود.

درحال حاضر ۶ تن از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر در زندان اوین به سر می برند. سعید جلالی فر و سعید کلانکی دیگر اعضای دربند کمیته گزارشگران حقوق بشر حدود ۱۰۰ روز است که در زندان اوین به سر می برند.

آخرین خبرها از کاوه کرمانشاهی و راضیه جعفری و…

رهانا: قرار بازداشت حشمت الله طبرزدی فعال سیاسی در بند که روز ۷ دی ماه پس از رویدادهای تاسوعا و عاشورا توسط ۵ تن از ماموران وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود بازداشت و به بازداشتگاه امنیتی بند ۲۰۹ منتقل شد بود توسط دادسرای مستقر در زندان اوین به مدت نامعلومی تمدید شد.

این فعال سیاسی پنج شنبه گذشته در زندان اوین با فرزندش ملاقات کرده بود، طبرزدی در ملاقات با فرزندش اعلام داشت از آنجایی که اتهامات منتسب به وی سیاسی است، بنا بر نص صریح اصل ۱۶۸ قانون اساسی محاکمه اش باید در دادگاه علنی و با حضور هیات منصفه برگزار شود.

هم‌چنین بی خبری از وضعیت کاوه قاسمی کرمانشاهی، که صبح روز چهار شنبه ۱۴ بهمن ماه توسط ماموران لباس شخصی در منزل پدری اش در کرمانشاه بازداشت شده بود همچنان ادامه دارد.

کاوه قاسمی کرمانشاهی فقط دو روز پس از بازداشتش تماس تلفنی کوتاهی با خانواده اش داشته است و از آن زمان تا کنون هیچ گونه خبری از وضعیت این فعال حقوق بشر در دست نیست.

گفتنی است علیرغم دستور معاون دادستان کرمانشاه برای ملاقات حضوری خانواده با وی هنوز زمان انجام این ملاقات از سوی اداره اطلاعات کرمانشاه به خانواده کاوه قاسمی کرمانشاهی اعلام نشده است.

پیشتر نیز نیروهای امنیتی مادر وی را به خاطر مصاحبه با رسانه ها تهدید کرده بودند.

و در پایان راضیه جعفری دانشجوی دانشگاه شیراز که پیشتر از سوی دادگاه انقلاب شیراز به یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود پس از تائید حکم در دادگاه تجدید نظر استان به بخش اجرای احکام دادگاه انقلاب ارجاع شد، وی می بایست جهت اجرای حکم خود را به زندان عادل آباد شیراز معرفی کند.

راضیه جعفری از دانشجویان محروم از تحصیل رشته جامعه شناسی دانشگاه شیراز است، که به دلیل شرکت در مراسم روز دانشجو به اداره اطلاعات شیراز احضار و بازداشت شده بود، نامبرده حدود دو هفته قبل با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours