وزیر آموزش‌و‌پرورش: جنسیت دلیلی بر بهتر بودن انسان‌ها نیست

10 اسفند 1388

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش گفت:خدایی که انسان را خلق کرده است از همه بهتر می‌داند که انسان چگونه باید لباس‌ بپوشد، حرف بزند، حرکت کند و آداب و معاشرت داشته باشد و هر نسخه‌ای که خدا برای انسان پیچیده است برای او خوب است و حجاب نیز مشمول همین موضوع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی در همایش رونمایی پوشش کارکنان زن با استفاده از طرح‌های سنتی و صنایع دستی گفت: خداوند هر کاری که انجام می‌دهد بر اساس عدالت است و خدا به هیچ‌کس ظلم نمی‌کند یعنی هر آنچه که خلق کرده به‌جا خلق کرده و هر چیزی را سر جای خود قرار داده و این عین عدالت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: انسان از روح و جسم تشکیل یافته است اما آن چیزی که دارای اهمیت فراوان است روح اوست و انسان در رابطه با روح تعریف می‌شود و در روح مذکر و مونث وجود ندارد.

او ادامه داد: خداوند بر اساس هدفی که در هستی تعریف کرده دو جنس مونث و مذکر را آفریده است و این عین عدالت است و انسان‌ها بر اساس میزان رشد روحی که به دست می‌آورند از یکدیگر شاخص می‌شوند و جنسیت دلیلی بر پست‌تر و بهتر بودن انسان‌ها نیست.

حاجی‌بابایی گفت: خدایی که انسان را خلق کرده است از همه بهتر می‌داند که انسان چگونه باید لباس‌ بپوشد، حرف بزند، حرکت کند و آداب و معاشرت داشته باشد و هر نسخه‌ای که خدا برای انسان پیچیده است برای او خوب است و حجاب نیز مشمول همین موضوع می‌شود.

او ادامه داد: خداوند با تمام ویژگی‌هایی که برای زن تعریف کرده می‌گوید زن باید در جامعه حجاب داشته باشد تا موفق شود و پوشش مانع حضور زنان در اجتماع نیست.

حاجی‌بابایی گفت: ایران کشوری با تمدن چندین هزار ساله است و هیچ کشوری از ما پیشتازتر نیست بنابراین این کشور بااین تمدن دیرینه ایرانی و اسلامی باید بتواند برای خود لباس طراحی کند.

او ادامه داد: هیچ‌کس در کشور مخالف مد نیست و مقام معظم رهبری نیز که در اوج تفکر و اندیشه آزادانه است اعلام کرده که هیچ‌گونه مخالفتی با مد ندارد و رئیس‌جمهور کشور نیز در سخنرانی خود بر همین نکته صحه گذاشته است بنابراین پوشیدن لباس نیکو هیچ ممنوعیتی در کشور ندارد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours