برنامه های عملی مشخص برای دستیابی به تساوی زنان و مردان

۱ min read

ترجمه روح انگیز پورناصح-23 اسفند 1388

مدرسه فمینیستی: هدف از برنامه های عملی مشخص(1) برای دستیابی به تساوی زنان و مردان (2006-2010 تامین تساوی جنسیتی است. برنامه­هایی که بر اساس راهکارهایی در رابطه با تساوی زنان و مردان (2001 تا 2005) و ارزیابی این راهکارها با تقویت فعالیت­های موجود و پیشنهاد فعالیت­های جدید قرار دارد. این برنامه­ها اولویت­های ششگانه­ای را مشخص کرده، اهداف و عملکردهای کلیدی برای دستیابی آسان­تر به هر یک از این اولویت­ها را برنامه­ریزی می­نماید. متعاقبا گزارش تحقق این برنامه­ها در سال 2008 ارائه و ارزیابی ادامه­ی طرح­ها در سال 2010 پیگیری می شود.

مصوبه

اعلامیه­ی کمیسیون شوراها، پارلمان اروپا، کمیته­ی اجتماعی و اقتصادی اروپا، و کمیته­ی ولایات -برنامه­های عملی مشخص برای دستیابی به تساوی زنان و مردان (2010-2006 )

چکیده

این برنامه­ها بعضی از حوزه­های موجود را تعیین و حوزه­های عملکردی کاملا جدید دیگری را پیشنهاد می­کند. در مجموع شش اولویت انتخاب شده است: استقلال اقتصادی برابر برای زنان و مردان، هماهنگی زندگی خصوصی و حرفه­ای، حضور برابر در تصمیم­گیری­ها، محو تمام اشکال خشونت جنسیتی، حذف کلیشه­های جنسیتی و ارتقاء تساوی جنسیتی در سیاست­های توسعه و خارجی.

استقلال اقتصادی برابر برای زنان و مردان

به رغم پیشرفت چشمگیر تحت پوشش قوانین برابری­خواه و گفتمان اجتماعی، اروپا هنوز هم با چالش­های قابل ملاحظه­ای روبروست. این کمیسیون اهداف خود را حول و حوش این شش موضوع کلیدی قرار داده است.

◀️  [A European Vision on Gender Equality in Development Cooperation- [6

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours