نوشین جعفری آزاد شد / ادامه بی خبری از وضعیت تارا سپهری فر و اتهامات وی با گذشته بیش از ۲۰ روز

13 اسفند 1388

هرانا: نوشین جعفری خبرنگار سرویس ادب و هنر روزنامه توقیف شده‌ی اعتماد، که از 14 بهمن ماه در بازداشت به سر می‌برد، روز 12 اسفندماه با قرار کفالت آزاد شد.

نوشین جعفری، خبرنگار سرویس ادب و هنر روزنامه اعتماد نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه در منزلش بازداشت شد. ماموران امنیتی با حضور درمنزل وی پس از تفتیش وسایل و ضبط رایانه شخصی او را بازداشت کردند.

بازداشت این روز‌نامه‌نگار در حالی صورت پذیرفت که او در سرویس ادب و هنر روزنامه اعتماد مشغول به کار بود و هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشت.

ادامه بی خبری از وضعیت تارا سپهری فر و اتهامات وی با گذشته بیش از ۲۰ روز

ادوارنیوز:با گذشته بیش از ۲۰ روز همچنان بی خبری از وضعیت تارا سپهری فر و اتهامات وی ادامه دارد. دبیرانجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف، تنها در یک تماس تلفنی بسیار کوتاه در روز بعداز بازداشت از نگهداری خود در بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داده است.

در حالی‌ که وی صبح روز ۲۱ بهمن ماه در منزل حضور نداشت نیروهای امنیتی‌ به منزل این دانشجو مراجعه و بعداز تفتیش منزل وسائل شخصی‌ او را با خود بردند، وی پس از مراجعه به منزل ” به صورت داوطلبانه” شخصاً به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه کرد و درآنجا بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این امر درحالی روی داد که مأموران امنیتی مدعی شده بودند که صرفاً قصد پرسیدن چند پرسش ساده از وی را دارند.

بیخبری از وضعیت این فعال دانشجوی موجب نگرانی از اعمال فشار بر وی در راستای‌ جلوگیری از ادامهٔ فعالیت انجمن اسلامی دانشگاه شریف ، که از معدود انجمنهای اسلامی باقیمانده مانده است که به صورت قانونی‌ مشغول فعالیت هستند، شده است. گفتنی است انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف پیشتر به خواست مسٔولین دانشگاه تغیراتی‌ در اسسنامه خود ایجاد کرده بود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours