طبق “تحقیقات آقایان محترم” روابط جنسی متعدد برای زنان موجب “مرض” است و لابد برای مردان موجب “نشاط”!!

باشگاه جوانی برنا/واحد پاسخگویی به سوالات دینی: آیا روابط جنسی به جز سلامت روانی بر سلامت جسمی انسان تاثیر دارد؟ اگر بله، پس آیا انسان هایی که با شرکای جنسی بیش تری ارتباط دارند، سلامت بیش تری از لحاظ جنسی نسبت به کسانی که با یک نفر تا آخر عمر زندگی می کنند، دارند؟

پاسخی که باید به این سوال داد، این است که روابط جنسی مورد نظر ما هر دو نوع مشروع (ازدواج موقت) یا نامشروع (زنا) آن را شامل می شود. با قید این دو مطلب باید گفت: ارتباط (زن) با شرکای جنسی متعدد به دلایل ذیل آسیب زا می باشد:

◀️  ارتباط جنسی متعدد و افراطی با یک مرد یا ارتباط با مردان متعدد (شرعی یا غیر شرعی) به خاطر بروز یک سری فعل و انفعالات فیزیکی، فیزیولوژیک، سایکولوژیک هزینه‌های جسمی و روانی زیادی برای زن به همراه دارد، به همین منظور ارتباط جنسی مشروع نباید از حالت اعتدال خارج گردد. تجربه شهودی همه ما نشان می‌دهد، زنانی که با رعایت همه جانبه احکام شرعی با مردان متعددی در ارتباطند، از سلامت جسمی و روانی کم تری برخوردارند.

چه بسیار زنان صیغه‌ای که به اختلالات روانی مبتلا گشته‌ یا به بیماری‌های جسمی مانند بیماری‌های آمیزشی دچار شده اند.

ـ عزت نفس زنان در ارتباط جنسی متعدد (به ویژه در نامشروع) رو به افول می‌گذارد. از یک شریک زندگی به یک شریک جنسی که کاری جز ارضای جنسی مردان بوالهوس ندارد، تقلیل می‌یابد. واقعاً چه عزتی برای یک زن با این شرایط غیر عزتمندانه باقی می‌ماند؟

ـ زنان در ارتباط با مردان بیش از آن که در صدد ارضای جنسی باشند، در صدد ارضای روحی و عاطفی هستند. در این گونه روابط نه تنها ارضای عاطفی (به خاطر نو به نو شدن و عدم تعهد و تعلق خاطر به شریک جنسی) صورت نمی‌پذیرد، بلکه در بسیاری موارد ارضای جنسی هم به محاق فراموشی می‌رود.

ـ زنان بر خلاف مردان بیش تر دوست دارند با خاطر یک نفر آرام گیرند و از تکثر عشق ناخشنودند. آن ها به دنبال مرد آرزوها و نه مردان آرزوها می‌گردند. از این حیث زنان در تکثر جنسی آسیب می‌بینند و به سردرگمی عاطفی دچار می‌گردند.

ـ روابط جنسی با نامحرم از بزرگترین گناهان کبیره است. بر اساس تحقیقات روانشناسان دین ارتکاب گناه با بهداشت و سلامت روان رابطه معکوس دارد.

ـ همه ما انسان‌ها به واسطه فطرت و سرشت خود سلامت روانی خود را در پیروی از قوانین طبیعی (حتی اگر به خدایی معتقد نباشیم) می‌جوییم. بدیهی است ارتباط با شرکای جنسی متعدد تخلف از قوانین طبیعی و فطری محسوب می‌گردد.

ـ احساس گناه افراطی یکی از ویژگی‌های افراد مبتلا به اختلال افسردگی است . افسردگی یعنی نبود بهداشت روان. زنانی که به روابط جنسی خارج از چارچوب دچارند، از احساس گناه فزاینده رنج می‌برند و احساس گناه و افسردگی با بهداشت روان رابطه معکوس دارد.

ـ طبق برخی تحقیقات روان‌شناختی، 60 در صد زنانی که به خودفروشی (یا هر تعبیر که شما می‌پسندید) روی می‌آورند، از عقب‌ماندگی ذهنی رنج می‌برند. عقب‌ماندگی ذهنی با بهداشت روانی به هیچ وجه همداستان نیستند.

ـ زنان با شرکای جنسی گوناگون همواره از مهم‌ترین حس غریزی خود یعنی حس مادر شدن بی‌بهره‌اند یا لااقل از آن حظ کامل نمی‌برند. عدم ارضای حس غریزه مادری یعنی خداحافظی موقتی یا همیشگی با بهداشت روان.

ـ تنوع‌طلبی جنسی یک نوع اختلال شدید روانی محسوب می‌گردد که چند نوع اختلال عمده روانی‌پزشکی در آن مؤثرند. تنوع‌طلبی جنسی بیش از آن که به بهداشت روان انسان یاری رساند،با آسیب‌های متعدد روانی هم‌خانواده است.

این ها فقط چند نمونه بسیار کوچک از آسیب های روانی تعدد شرکای جنسی است. طبق اکثر تحقیقات روان شناختی ازدواج تک شوهری (که محصول یک انتخاب ملاکمند باشد) نه تنها از بسیاری از این آسیب ها مبرا است، بلکه یکی از مهمترین تأمین کننده های بهداشت روان محسوب می گردد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours