چند خبر ورزشی: مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی بانوان / تورنمنت چهارجانبه بسکتبال بانوان

22 اسفند 1388

چرا خانم‌ها را به سالن راه نمی‌دهید؟

تهران امروز: مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال آسیا در اصفهان پیگیری می‌شود و برخلاف انتظار این رقابت‌ها آنچنان از سوی رسانه‌ها جدی گرفته نمی‌شود. در این میان، دغدغه اعضای فدراسیون فوتبال در اصفهان چیزهای دیگری هم هست. اینطور که پیداست کمیته فوتسال فدراسیون می‌خواهد از حضور نمایندگان AFC حداکثر بهره را برده و تلاش خود برای کسب میزبانی جام‌جهانی ۲۰۱۲ فوتسال را تشدید کند اما در این بین موانعی نیز وجود دارد که شانس ایران را نسبت به رقبایی مثل استرالیا، چین و تایلند کاهش می‌دهد.

عباس ترابیان، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون که در اصفهان به‌سر می‌برد موضوع عدم‌حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را یکی از موانع مهم برای عقب ماندن ایران از سایر رقبا در کسب میزبانی خوانده است: «چرا خانم‌ها اجازه حضور در مسابقات بسکتبال را دارند اما فوتسال را نه!» عباس ترابیان از مسئولان مربوطه خواسته که توجیه خود را برای این ماجرا اعلام کنند. او همچنین از مسئولان سازمان تربیت‌بدنی نیز خواسته که نسبت به این موضوع تصمیم تازه‌‌ای بگیرند: «ما چیزی از کشورهای دیگر کم نداریم. توانایی نیروی انتظامی ما بالاست چرا یک گوشه از سالن را به خانم‌ها یا خانواده‌ها اختصاص نمی‌دهیم؟»

این اظهارات در حالی مطرح شده که فوتسال ایران از نظر امکانات سخت‌‌افزاری در فقر به‌سر می‌برد و هنوز یک ورزشگاه اختصاصی با کفپوشی استاندارد و ثابت برای مسابقات فوتسال ساخته نشده است. موضوع کمبود کفپوش در سالن‌های چندمنظوره نیز کاملا جدی است. با این حال کمیته فوتسال فدراسیون با جدیت خاصی درصدد رفع موانع و کسب میزبانی جام‌جهانی برآمده‌‌ است.

مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی بانوان ایران در همدان آغاز شد

مسابقات کیک بوکسینگ سبک “اورینتال” قهرمانی بانوان ایران در سالن بوکس مجموعه ورزشی شهدای قدس شهر همدان آغاز شد .

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری زنان ایران ، در این مسابقه ها، تیم های استان های آذربایجان شرقی، کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان، فارس، مازندران، گیلان، قزوین و ایلام به مدت دو روز در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با یکدیگر رقابت می کنند.

قبل از ظهر روز پنجشنبه رقابت های رده سنی نوجوانان در وزن های منهای 30 کیلوگرم تا منهای 40 کیلوگرم در حال انجام است.

نفرات برتر این رقابت ها برای حضور در سومین دوره مسابقه های قهرمانی اوپن آسیا به اردوی آمادگی تیم ملی کیک بوکسینگ بانوان ایران دعوت می شوند.

رقابت های کیک بوکسینگ سبک “اورینتال” قهرمانی بانوان آسیا قرار است در روزهای 6 تا 12 اردیبهشت ماه سال آینده با حضور تیم های 20 کشور در شهر همدان برگزار شود.

تورنمنت چهارجانبه بسکتبال بانوان امروز آغاز می‌شود

تورنمنت چهارجانبه بسکتبال بانوان از فردا به میزبانی باشگاه آرارات برگزار می شود .

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری زنان ایران ، این تورنمنت که به میزبانی باشگاه آرارات تهران و با حضور تیم‌های آرارات، تیام، چمران و نیکان ترابر برگزار می‌شود، از روز شنبه آغاز و تا 24 اسفندماه ادامه دارد .

برنامه این دیدارها به شرح زیر است:
شنبه 22 اسفند
تیام – آرارات ساعت 15
چمران – نیکان ترابر ساعت 16:30

یکشنبه 23 اسفند
آرارات – چمران ساعت 15
نیکان ترابر – تیام ساعت 16:30

دوشنبه 24 اسفند
تیام – چمران ساعت 15
نیکان ترابر – آرارات ساعت 16:30

تیم بسکتبال بانوان آرارات نماینده ایران در مسابقات غرب آسیا است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours