بی‌خبری مطلق از وضعیت میترا عالی، دانشجوی دانشگاه شریف / نگرانی از سلامت لاله حسن پور / ملاقات هنگامه شهیدی با خانواده

7 فروردین 1389

بی‌خبری مطلق از وضعیت میترا عالی، دانشجوی دانشگاه شریف

کمیته گزارشگران حقوق بشر – با گذشت نزدیک به ۲۰ روز از بازداشت میترا عالی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشکی دانشگاه شریف هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دسترس نیست و پیگیری‌های خانواده و دوستان وی تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

در روزهای منتهی به سال جدید تعدادی از زندانیان سیاسی آزاد شده و برخی از آنان با خانواده‌های خود ملاقات داشتند اما میترا عالی حتی یک تماس تلفنی با خانواده‌اش نداشته است.

این دانشجوی دانشگاه شریف پیش از این دوبار طی یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شده بود. عالی در تاریخ ۱۹ اسفندماه جهت دریافت وسایل توقیف‌شده‌اش به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه کرد و از آن تاریخ ناپدید شده است.

میترا عالی، دوره کارشناسی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پایان داد و با رتبه‌ی هفت در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه شریف شد.

نگرانی از سلامت لاله حسن پور

خبرگزاری هرانا – لاله حسن پور وبلاگ نویس و فعال حقوق بشری و ابوالفضل عابدینی نصر روزنامه نگار و فعال حقوق بشر خوزستانی که در حین بازداشت اعلام اعتصاب غذا نموده اند در شرایط نامعلومی در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می شوند.

به گزارش هرانا، لاله حسن پور، نویسنده حوزه زنان و از اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که در تاریخ ۲۵ اسفند و ابوالفضل عابدینی نصر روزنامه نگار و دیگر عضو این نهاد حقوق بشری که در تاریخ ۱۱ اسفند ماه دستگیر شده بودند، کماکان در وضعیت نامعلومی به سر می برند.

این دو فعال حقوق بشر پیش از بازداشت اعلام اعتصاب غذا نمودند که این امر موجب نگرانی فعالان حقوق بشری و خانواده این دو فعال را موجب شده است.

گفتنی است، اکثر بازداشت شدگان در یورش ۱۱ اسفند و تدوام آن در روزهای پایانی سال ۸۸ در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می شوند و همچنان از حق ملاقات با خانواده و دسترسی به وکیل محروم هستند.

لازم به ذکر است ، سازمان دیدبان حقوق بشر نیز روز گذشته با انتشار بیانیه ای بازداشت و برخوردهای صورت گرفته با اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر را محکوم نمود.

ملاقات هنگامه شهیدی با خانواده

هنگامه شهیدی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر روز پنجشنبه با خانواده خود ملاقات کرد.

به گزارش سایت تا آزادی خبرنگاران زندانی، این روزنامه نگار که برای بار دوم در تاریخ ۶ اسفند ماه بازداشت شد، در سلولی با شیوا نظرآهاری فعال حقوق بشر و یک معلم در بند ۲۰۹ نگهداری می شود و به گفته خانواده اش از روحیه خوبی برخوردار است.

گفتنی است این روزنامه نگار یک بار در خرداد ماه بازداشت و پس از ۴ ماه از زندان آزاد شد و اوایل اسفند ماه برای بار دوم بازداشت و روانه بند ۲۰۹ شد.

دلیل بازداشت هنگامه شهیدی تایید حکم ۶ ساله وی عنوان شده است اما تاکنون مسئولین قضایی درباره نگهداری این روزنامه نگار در بند امنیتی ۲۰۹ اوین و عدم انتقال وی به بند عمومی توضیحی نداده اند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours