از سال آینده موضوع مشاغل خانگی در دستور کار سازمان فنی و حرفه ای قرار خواهد گرفت

7 فروردین 1389

جهان نیوز: سرپرست سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: در راستای ایجاد فرصت شغلی از سال آینده موضوع مشاغل خانگی در دستور کار سازمان فنی و حرفه ای قرار خواهد گرفت.

امیر محمد پرویز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فنی و حرفه ای استان قزوین با بیان این مطلب افزود: در این طرح فرد می تواند در کنار خانه خود کارگاهی با حداکثر امکانات سخت افزاری که نیاز است تامین کرده و در زمینه معیشتی خانواده و در اقتصاد جامعه و کشور ایفای نقش کند و با این اقدام فرصت ایجاد شغل برای معلولان و افرادی که امکان حضور در صنعت و بنگاه های اقتصادی را ندارند نیز فراهم می شود.

سرپرست سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطرنشان کرد: در این راستا تسهیلات ارزان قیمت و ویژه ای نیز به افراد پرداخت می شود که اینکار با توجه به تفاهمنامه ای که با صندوق مهر امام رضا(ع) داشته ایم صورت می گیرد البته لازمه این کار این است که آموزش های متناسب با هر حرفه را ارائه کنیم.

وی با اشاره به تشکیل سازمان ملی مهارت در کشور تصریح کرد: مسئله ای که امروز با آن مواجه هستیم پراکندگی در زمینه آموزش فنی و حرفه ای است که دانشگاه علمی و کاربردی، سازمان های متعدد، هنرستان های فنی و حرفه ای برای درمان مشکل بیکاری حرفه ای کردن نیروی انسانی را در برنامه دارند ولی بعضا از مسیر منحرف شده اند و اهداف اولیه محقق نشده است.

پرویز عنوان داشت: برای هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری، بحث ایجاد سازمان ملی مهارت در هیئت دولت و شورای عالی اداری مصوب شده و در دو مرحله کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح و اجماع نظر کمیسیون این بود که این تجمیع صورت گیرد و سازمان ملی مهارت به وجود آید تا موازی کاری ها ساماندهی شود و طرح آماده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours