رابطه بدهکاری و چاقی در زنان

14 فروردین 1389

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : آیا بحران های اقتصادی موجب چاقی می شود؟ یک گروه از محققان دانشگاهی شواهد و دلایلی برای وجود چنین رابطه ای یافتند و نسبت به چاق شدن ضربه خوردگان از بحران های اقتصادی کنونی هشدار دادند .

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری زنان ایران ، موسسه ” سلامت کار ، جامعه و محیط زیست ” وابسته به دانشگاه شهر مانیز در آلمان، با ارزیابی یک نظر سنجی از 949 فرد شدیدا بدهکار به این نتیجه رسیدند که 5 درصد آن ها به چاقی دچارند در حالیکه به طور متوسط تنها 11 درصد کل جامعه با مشکل چاقی روبرو هستند .

تا کنون چاقی را به عواملی همچون درجه تحصیل، آموزش، موقعیت اجتماعی و اقتصادی افراد مربوط می دانستند ، اما یافتن نشانه هایی از رابطه میان چاقی و بدهکاری نکته تازه ای است .

اوا مونستر ، رییس گروه پژوهشی موسسه دانشگاه ماینز می گوید که بدهکاری شدید فرد احتمال اضافه وزن و چاق شدن را افزایش می دهد. به عقیده وی ، بحران اقتصادی کنونی می تواند مشکلات بهداشتی و درمانی

خانواده های بدهکار را تشدید کند .

متخصصان در پاسخ به این سوال که چرا افراد بدهکار معمولا از چاقی رنج می برند می گویند: بدهکاری و کاهش درآمدها تاثیر تشدید کننده بر فاکتورهای مربوط به ایجاد بیماری های مزمن دارند. برای مثال فعالیت های ورزشی و تفریحات سالم افراد بدهکار کاهش پیدا می کند. سبد غذایی آن ها نیز به خاطر صرف هزینه کمتر به سوی تنقلات و غذاهای فوری پرچرب سوق پیدا می کند و از سبزی و میوه خالی می شود .

علف دریایی می تواند کلید حل مشکل چاقی باشد

محققان دانشگاه نیوکاسل نیز در تحقیقی جدید دریافتند علف دریایی می تواند به درمان چاقی کمک کند زیرا مانع جذب چربی در بدن می شود .

این محققان دریافتند که یک نوع سبوس در علف دریایی یافت می شود که جذب چربی در بدن را بیش از 75 درصد کاهش می دهد .

دکتر ایان برنلی، که از سرپرستان تیم تحقیق می باشد گفت: این تحقیقات حاکی است اگر بتوانیم این سبوس را به محصولاتی مانند نان، بیسکوئیت و ماست که روزانه مصرف می کنیم اضافه کنیم، سه چهارم چربی موجود در این غذاها توسط بدن می شود .

وی افزود : ما این سبوس را به نان اضافه کرده ایم و آزمایش اولیه در مورد طعم آن خیلی امیدوار کننده است

وی با بیان اینکه چاقی مشکلی است که روزبه روز بزرگتر می شود افزود: رعایت کردن رژیم و برنامه ورزشی برای کاهش وزن برای خیلی ها مشکل است .

یافته های اولیه مطالعه ما حاکیست که این نوع سبوس می تواند راه حل واقعی در مبارزه با چاقی ارائه کند .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours