دومین همایش بین المللی زنان پارسی سرا برگزار می شود

19 فروردین 1389

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری زنان ایران ، فاطمه راکعی – دبیر کل نخستین همایش زنان فارسی سرا- به خبرنگار ماگفت : همایش بین المللی شعرزنان پارسی سرا برای نخستین مهر ماه سال 88 در دانشگاه الزهرا طی دو روز برگزار شد که طی این همایش 30 مقاله علمی و پژوهشی در رابطه با جنبه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری به ویژه زبان شعری آثار مورد نقد و بررسی قرار گرفت .

راکعی افزود : این همایش با توجه به مظلومیت مضاعف زنان در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری با هدف بالا بردن آگاهی عمومی نسبت به شعر زنان، بررسی منتقدانه شعر زنان به منظور رشد کمی و کیفی آن، معرفی و آشنایی با زنان شاعر جوان و آثار ایشان و آشنایی با منتقدان شعر زنان و آثار ایشان برگزار شد .

دبیر کل نخستین همایش زنان فارسی سرا تصریح کرد: دومین همایش بین المللی زنان فارسی سرا نیز به دنبال اهدافی که ذکر شد برگزار می شود امید است که با برگزاری این همایش بتوانیم در زمینه شناساندن و نقد علمی و فنی شعر زنان فارسی سرای ایران و دیگر کشورها قدمی برداشته شود .

وی گفت: دومین همایش «کارنامه صد ساله شعر زنان فارسی سرا» با محوریت «پروین اعتصامی» از سوی پژوهشگاه شعر و هنر دانشگاه الزهرا (س) برگزار می شود .

راکعی در توضیح انتخاب شعر پروین به عنوان محور همایش دوم زنان فارسی سرا افزود: از آنجا که ضرورت شناخت شعر پروین به عنوان نمونه شاخص شعر زنانه فارسی در تمامی ابعاد احساس می شود تصمیم گرفته شد تا دومین همایش با محوریت شعر «پروین اعتصامی» برگزار شود .

وی تصریح کرد: امیدورایم تا در این همایش فرصت مناسبی در اختیار پژوهشگران، استادان، شاعران و علاقه مندان به شعر قرار گیرد تا مقالات خوبی به این همایش ارسال کنند .

راکعی یادآور شد : فراخوان و اطلاعات تکمیلی این همایش طی روز های آتی اعلام می شود .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours