10 درصد از زنان زمانی که عکسی از خود را در فیس‌بوک می‌بینند، احساس چندان خوبی ندارند

25 فروردین 1389

سایت تلگراف به نقل از هندونه : میلیون‌ها نفر از کاربران فیس‌بوک در سراسر دنیا می‌گویند از گذاشتن عکس‌های واقعی خود در این وبسایت خودداری می‌کنند، چرا که تصور آن‌ها این است که بیش از اندازه چاق، پیر و یا زشت به نظر می‌رسند.

نتایج یک نظرسنجی جدید و جالب از کاربران فیس‌بوک حاکی از آن است که تقریباً 50 درصد افراد از بارگزاری عکس‌هایی که در آن‌ها چاق به نظر می‌رسند پرهیز می‌کنند.

حدود 14 درصد از زنان می‌گویند، برای جلوگیری از ظاهر شدن عکس‌هایشان زمانی که نام آن‌ها در سایت جست و جو می‌شود، برچسب‌های مربوط به خود را از تمامی عکس‌ها بر می‌دارند.

علاوه بر آن، حدود 10 درصد از زنان اعتراف می‌کنند زمانی که عکسی از خود را در فیس‌بوک می‌بینند، احساس چندان خوبی ندارند.

این در حالی است که یک نفر از هر 10 نفر، از عکسی به جز عکس خود برای صفحه شخصی‌اش استفاده می‌کند. این گروه ترجیح می‌دهند به جای عکس خود از عکس‌هایی نظیر سگ و یا نقاشی‌های کارتونی استفاده کنند.

5 درصد از کاربران حتی اعتراف می‌کنند از عکس‌های افرادی خوش‌قیافه‌تر برای صفحه‌شان استفاده می‌کنند تا بیشتر مورد توجه جنس مخالف واقع شوند.

نتایج این نظرسنجی که توسط موسسه LighterLife انجام شده، با استفاده از بررسی 2000 نفر به دست آمده است.

«سو داور»، مدیر بازاریابی موسسه مورد نظر بر این عقیده است: «این موضوع نشان‌گر فشاری است که بر افراد و به خصوص زنان جوان در جامعه وجود دارد».

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours