گفتگو با نخستین بانوی راننده اتوبوس در مشهد

27 فروردین 1389

خبرگزاری بین المللی زنان : خط ویژه اتوبوس بانوان در مشهد با حضور نصرت خدابنده به عنوان نخستین بانوی راننده اتوبوس در این شهر، برگزار شد .

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران، در این مراسم اصفهانی مدیر عامل شرکت طوس گستر در مورد شروع به فعالیت خط ویژه اتوبوس بانوان گفت: با توجه به این که نیاز وجود یک خط اتوبوس ویژه بانوان احساس می شد ما از مسئولین شورای شهر و سازمان اتوبوس رانی خواستار حمایت از این طرح را داریم .

وی از استخدام 4 بانوی دیگر برای این طرح خبر داد و افزود: در آینده نزدیک تاکسی بیسیم بانوان نیز توسط خانم ازانی سرهنگ بازنشسته کشور راه اندازی خواهد شد .

اصفهانی همچنین به اینکه خانم ازانی پیش از این کلانتری بانوان کشور را در مشهد راه اندازی کرده است نیز اشاره کرد .

معاون امنیت فرمانداری نیز در ادامه برنامه به سخنرانی پرداخته و گفت: احساس امنیت روانی در جامعه، ایجاد اشتغال برای زنان بی سرپرست و ایجاد اشتغال برای زنان بدون آنکه به وظایف همسر و مادری آن ها لطمه ای وارد شود، از مهم ترین نتایج این امر است .

غفاری افزود: خانم ها بیشترین استفاده را از وسائل نقلیه عمومی دارند و این فعالیت گام موثری در ایجاد فضای فرهنگی، امنیتی برای بانوان است .

خدابنده اولین راننده اتوبوس زن در مشهد نیز که در این برنامه حضور داشت، در گفتگو با خبرگزاری زنان گفت: من 54 ساله ام و از کودکی علاقه زیادی به کارهای سنگین و مردانه داشتم و این سبب شد که به رانندگی رو بیاورم .

وی در توضیح رسیدن به این مرحله گفت: اول مدرک پایه دو و سپس پایه یک را گرفتم و به شرکت حمل و نقل کرج اعلام آمادگی کردم و از هفت سال پیش نیز مشغول به کار شده ام .

نصرت خدابنده همسر و چهار فرزندش را از اصلی ترین مشوقانش خواند و گفت: خانواده ام همیشه مرا به ادامه راه تشویق می کردند و شاید به همین علت است که تاکنون دچار مشکلی نشده و راه را به همواری طی کرده ام .

اولین بانوی راننده اتوبوس در مشهد گفت: خانواده ام در این کار همیشه در نقش مشوقان من ظاهر شده و من نیز با برنامه ریزی توانسته ام به خوبی از پس کارها بربیایم، در میان مردم نیز توجه خوبی به من می شود و همین طور خانم ها با علاقه از نحوه کار من سوال می کنند .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours