جراحی زیبایی در ایران 4 برابر اروپا است

28 فروردین 1389

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : یک آسیب شناس اجتماعی گفت : طبق اعلام انجمن جراحان فک و صورت در دو سال گذشته در ایران حداقل 240 هزار بار جراحی زیبایی صورت گرفته ، یعنی تقریبا 215 تا 540 میلیارد تومان هزینه این گونه جراحی ها شده است و در ایران جراحی زیبایی 4 برابر اروپا می باشد .

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران ، مجید ابهری متخصص علوم رفتاری در گفتگو با خبرنگار ایونا گفت : در ایران جراحی زیبایی 4 برابر اروپا می باشد و هزینه ای که در این زمینه انجام می شود بالغ بر 200 میلیارد تومان در سال می باشد .

وی اظهار داشت : طبق اعلام انجمن جراحان فک و صورت در دو سال گذشته در ایران حداقل 240 هزار بار جراحی زیبایی صورت گرفته ، یعنی تقریبا 215 تا 540 میلیارد تومان هزینه این گونه جراحی ها شده است .

ابهری با اشاره به علت انجام بیشترین عمل رینو پلاستی در ایران تصریح کرد: بیشترین عمل رینو پلاستی (جراحی زیبایی بینی ) در ایران مقام اول در جهان می باشد و اصلی ترین علت آن این است که جراحان این رشته متعلق به ایران هستند .

متخصص علوم رفتاری با بیان علل رواج این مسئله در بین پسران گفت: انتخاب الگوی رفتاری از بین هنرپیشه ها و تلاش برای همانند سازی با آنها و ورود به رقابت با همسالان علل اصلی گسترش این فرایند بین پسران جوان می باشد .

این کارشناس آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: به طور کلی پایه روحی و روانی این گونه کارها بد شکل پنداری می باشد که نوعی از وسواس رفتاری بوده و افرادی که دچار ضعف شناخت از خود می باشند با اندک انتقاد اطرافیان به این نابهنجاری رفتاری مبتلا شده و بعضی ها حتی از نگاه کردن بر آینه خودداری می کند .

وی با تعریف بد شکل پنداری ادامه داد: بد شکل پنداری یعنی خود را در سطح پائینی از زیبایی ارزیابی کردن ، ناسپاسی کردن به سلامتی و تندرستی و تلاش برای جدا شدن از وضعیت فعلی پایه های روانی و رفتاری برای این حرکات می باشد .

همچنین محمد حسن مصطفوی کارشناس مسائل اقتصادی به خبرنگار ایونا در این خصوص گفت: ایران کشوری پولدار نیست و الگوهای اشتباه مصرفی بر اقتصاد آن صدمه می زند و آن را دچار بحران می کند .

وی ادامه داد: کشوری مانند امریکا که از نیازهای اولیه تامین است و به اولویت های بعدی نیازها می پردازند جراحی زیبایی حتی می تواند به پیشرفت اقتصادی آن کمک کند در حالی که در ایران هزینه های گزاف جراحی ها می تواند در جهت تولید به کار گرفته شود و به بهبود اقتصاد کمک کند .

مصطفوی خاطر نشان کرد: اگر دولت به همراه ملت فرهنگ سازی کند می توان هزینه های پرداختی این عمل های جراحی زیبایی را به جای مصرف در این خصوص، در راستای تولید استفاده کرد و از این بحران اقتصادی تا حدودی خارج شد .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours