زنان و کودکان تماشاگران ویژه تراکتورسازی و پرسپولیس / بازداشت زنان هوادار تیم فوتبال تراکتورسازی در جریان بازی این تیم با پرسپولیس تهران

29 فروردین 1389

خبر آنلاین: در آستانه دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران، ۷۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز حضور یافته اند.

در حالی که هنوز سه ساعت به آغاز این بازی مانده، گنجایش ورزشگاه تکمیل شده است با این حال ۴۰ تا ۵۰ هزار تماشاگر نیز در بیرون ورزشگاه و کوه های اطراف ورزشگاه حضور دارند.

حضور زنان و کودکان برای حمایت از تیم تراکتورسازی نیز از نکته های جالب دیدار تیم های تراکتور سازی و پرسپولیس تهران است.
در حال حاضر اعضای تیم و کادر فنی پرسپولیس در هتل شهریار شهر تبریز اقامت دارند.

بازداشت زنان هوادار تیم فوتبال تراکتورسازی در جریان بازی این تیم با پرسپولیس تهران

ساوالان سسی : ماموران امنیتی و پلیس ایران روز جمعه۲۷ فروردین ۸۸ بیست و پنج تن از زنان و مرادان هوادار تیم فوتبال تراکتورسازی را بازداشت و پس از چند ساعت بازجویی آزاد کردند.

در جریان مسابقه فوتبال تیمهای تراکتورسازی و پرسپولیس تهران در روز جمعه۲۷ فروردین ۸۸ ماموران پلیس ایران به زنان هوادار تیم تراکتورسازی که به همراه خانواده هایشان برای تماشای مسابقه فوتبال این تیم در تپه های اطراف استادیوم سهند تبریز جمع شده بودند حمله کردند. بدنبال حمله نیروی انتظامی به خانواده ها و زنان طرفدار تیم تراکتورسازی تبریز نزدیک به بیست و پنج تن از هواداران تیم تراکتورسازی که اکثرا از زنان حاضردر محل بودند بازداشت شدند. از این میان بازداشت شدگان می توان به علی خدایی و بابک خدایی که به همراه همسرانشان دستگیر شده بودند اشاره نمود.

به گفته منابع موثق بازداشت شدگان پس از دستگیری به کلانتری ۲۲ نیروی انتظامی تبریز منتقل و پس از بازجویی چند ساعته و ضبط موبایل و کارتهای شناساییشان موقتا آزاد شده اند. این افراد روز شنبه ۲۸ فروردین ۸۸ دوباره به کلانتری ۲۲ احضار و به سوالات بازجویان پاسخ گفته اند.

این دستگیریها پس از پخش فراخوان فعالین مدنی آذربایجانی و هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی جهت حضور زنان طرفدار این تیم در مسابقه پرسپولیس در تپه های اطراف ورزشگاه و تشویق تیمشان صورت می گیرد.

شایان ذکر است که بر اساس آیین نامه های سازمان تربیت بدنی ایران و قوانین شرع زنان حق حضور در استادیومها و تماشای مسابقات فوتبال مردان را ندارند.

بازداشت و فشار بر زنان آذربایجانی طرفدار تراکتورسازی در حالی صورت می پذیرد که زنان در جامعه ایران از داشتن حقوق اولیه خود محرومند و محدویتهایی که بر پایه قوانین موضوعه و احکام شرعی بر بیش از نیمی از جمعیت کشور اعمال می شود و این موانع حضور و شکوفایی زنان در ابعاد مختلف اجتماعی و سیاسی و اقتصادی را با مشکلاتی مواجه نموده است

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours