شمار کاربران اینترنتی در ایران به30 میلیون نفر رسید

29 فروردین 1389

ایلنا: عیسی زارع‌پور در نشستی با دست‌اندرکاران فرهنگی استان سمنان با بیان این مطلب که شمار کاربران اینترنتی در ایران به 30 میلیون نفر رسیده؛‌افزود: رسانه دیجیتال یک فضای بسیار مهم و تاثیرگذار بر فرهنگ جامعه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، وی افزود: نزدیک به30میلیون نفر کاربر اینترنتی در ایران وجود دارد و روزانه بیش از 10هزار سایت اینترنتی در دنیا راه‌اندازی می‌شود که اکثر آنها سعی در تخریب فرهنگ جوامع دارند.

رئیس مرکز توسعه فناوری رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اینترنت ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال‌زایی و ساخت نرم‌افزار دارد و در خارج از کشور نیز نرم‌افزارهای ایرانی با استقبال خوبی روبرو هستند.

* روزانه یک بازی رایانه‌ای وارد کشور می‌شود

رئیس مرکز توسعه فناوری رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: روزانه یک بازی رایانه‌ای وارد کشور می‌شود که اکثر این بازی‌ها با فرهنگ ما مغایرت دارند.

زارع‌پور افزود: اینترنت به دلیل وسیع و در دسترس بودن، امروزه عامل بسیار مهمی در فرهنگ‌سازی غلط شده است.

رئیس مرکز توسعه فناوری رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از سال 86 به بعد بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ نرم‌افزاری در بازار پخش نمی‌شود و ساماندهی نرم‌افزارها با کمک نیروی انتظامی به خوبی انجام شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours