پس از انصراف روشنگران از حضور در نمایشگاه کتاب، جلسات نقد کتاب روشنگران نیز لغو شد

8 اردیبهشت 1389

ایلنا: انتشارات روشنگران پس از انصراف از شرکت در نمایشگاه کتاب، قصد داشت در دفتر انتشارات و با حضور نویسندگان و مترجمان کتاب‌ها و مخاطبان؛ به معرفی و بررسی آثار تازه منتشر شده‌اش بپردازد اما شهلا لاهیجی(مدیر این انتشارات) فعلا و به دلیل شرایط موجود از برگزاری این جلسات صرف‌نظر کرده است.

لاهیجی با اعلام خبر لغو جلسات نقد و بررسی کتاب‌ در این انتشارات درست پس از انصراف این ناشر از شرکت در نمایشگاه کتاب، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: قطعا ما برای حضور مخاطبان در این جلسات، فراخوان می‌دادیم و چون الان تمام قوانین کاملا مبهم هستند، به این معنا که من نمی‌دانم به خاطر برگزاری چنین جلساتی در دفتر خودم، توسط نهادی محکوم خواهم شد یا خیر، ترجیح می‌دهم که فعلا از برگزاری این جلسات صرف‌نظر کنم، چون امکان برقراری امنیت یک نشست را نداریم. لاهیجی اضافه کرد: هرچند جلسات ما قرار بود به کتاب‌هایی بپردازد که مجوز انتشار گرفته‌اند ولی واقعیت این است که من مطمئن نبودم که می‌توانم امنیت این نشست‌ها را به صورت کامل تضمین کنم تا بعد کسی به جرم آمدن و سئوال کردن، دچار مشکلی نشود. به هر حال من که نمی‌توانم مانعی برای پرسیدن آدم‌ها باشم.

مدیر انتشارات روشنگران تاکید می‌کند: ما می‌خواستیم از طریق رسانه‌ها، این جلسات را منعکس کنیم تا کتاب‌های ما معرفی شوند.

لاهیجی افزود: عدم حضور ما در نمایشگاه کتاب قطعی شده است. زیرا در 9 متر فضا من حتی نمی‌توانم کتاب‌هایم را به درستی عرضه کنم تا مردم تازه‌های کتاب من را ببینند. نمی‌توانم چند نفر را برای نگهداری از غرفه آنجا بگذارم. 9 متر فضا، در شان یک ناشر 27 ساله نیست که سابقه حضور 21 ساله در نمایشگاه کتاب را دارد.

مدیر انتشارات روشنگران افزود: این عدم حضور نه به معنای قهر است و نه جنبه سیاسی دارد. فقط فضایی که به ما داده شده، مناسب نبوده است. هرچند ضرر مالی هنگفتی هم به روشنگران می‌رسد اما لابد هر مقاومتی؛ بهایی دارد و ما هم بهای این انصراف را پذیرفته و آن را می‌پردازیم.

لاهیجی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی بتوانیم در یک فضای آزاد؛ این مسایل را با مسئولان مطرح کنیم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours