نشستن زن و مرد حتامحارم کنار یکدیگر در “کافى نت” ممنوع!

10 اردیبهشت 1389

تابناک: ارائه خدمات به کاربران بدون ارائه مدارک هویتى معتبر ممنوع است. متصدى مکلف است پس از رؤیت اصل مدارک هویتى معتبر و تطیبق عکس، نام و نام خانوادگى، نام پدر، شماره شناسنامه، محل صدور و کد ملى را دقیقا” ثیت نماید،نشستن زن و مرد حتى محارم کنار یکدیگر ممنوع است.

به گزارش پارسینه، اخیرا شرایط گرفتن مجوز براى دایر نمودن سالن اینترنت حضورى (کافى نت) در مشهد افزایش یافته است که برخى از این شروط قابل توجه و حتى عجیب است و موجب اعتراض برخى کافى نت داران مشهدى نیز شده است.

متن کامل این شرایط از این قرار است:
۱_متقاضى باید داراى حداقل ۳۰ سال سن و متاهل باشد.
۲_ دارا بودن گواهى پایان دوره ICDL از مراکز معتبر یا تحصیلات مرتبط با رایانه ، شبکه و اینترنت و یا تایید کمیسیون فنى اتحادیه.
۳_نصب دوربین مدار بسته (مشخصات فنى دوربین توسط اتحادیه پس از اخذ تاییدیه از کمیته تخصصى تعیین خواهد شد)
۴_ واحد صنفى باید در حاشیه خیابان باشد.
۵_ واحد صنفى داخل پاساژ نباشد.
۶_ واحد صنفى داخل طبقه نباشد.
۷_واحد صنفى نزدیک مراکز آموزشى دخترانه نباشد
۸_واحد صنفى کاملا آکواریوم و داراى شیشه بیرنگ باشد به طوریکه داخل واحد صنفى از بیرون کاملا قابل رویت باشد.
۹_چسباندن هر نوع پوستر یا کشیدن پرده یا حصیر که باعث شود داخل مغازه از بیرون قابل رویت نباشد ممنوع است.
۱۰_نشستن زن و مرد حتى محارم کنار یکدیگر ممنوع است.
۱۱_از گذاشتن نام خارجى و اصطلاحات بیگانه جهت واحد صنفى جداخوددارى نمایید.جهت انتخاب نام با دبیرخانه هماهنگى نمایید.
۱۲_داشتن کپسول ضد حریق و جعبه کمک هاى اولیه الزامى است .
۱۳_ساعت ورود و خروج مراجعان باید در دفتر مخصوصى ثبت گردد.
۱۴-ارائه خدمات به کاربران بدون ارائه مدارک هویتى معتبر ممنوع است ..متصدى مکلف است پس از رؤیت اصل مدارک هویتى معتبر و تطیبق عکس ، نام و نام خانوادگى ،نام پدر، شماره شناسنامه ، محل صدور و کد ملى را دقیقا” ثیت نماید.
۱۵_متصدى مکلف به نگهدارى اطلاعات مندرج در بند ۱۴ به مدت ۶ ماه و نگهدارى اطلاعات دوربین مدار بسته به مدت ۳ ماه میباشد.در غیر این صورت مسئولیت قانونى خواهد داشت

بند هاى ۳ و ۷ و ۱۰ و ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ درقوانین صنفى هیچ کجاى کشور و حتى در مشهد مقدس که این قانون لازم الاجراست جامه عمل نمى پوشد سوال اینجاست که آیا متصدى کافى نت میتواند واقعا این قوانین را در محل کار خود اجرا نموده و به ثبت مشخصات شناسنامه اى و کد ملى مراجعین و مانع شدن از نشستن محارم در کنار یکدیگر بپردازد ؟

آیا امکان این هست که زن و شوهرى براى ثبت نام عتبات عالیات پشت کامپیوتر نشسته اند و یا پدر و دخترى که در حال انتخاب واحد و پرداخت الکترونیک شهریه دانشگاه میباشند را به دو قسمت مجزاى کافى نت هدایت کرد ؟
در روزگارى که قریب به اتفاق امور اینترنتى شده و دولت محترم نیز سعى در نهادینه کردن دولت الکترونیک مینماید و اکثر مراجعین به اینگونه امور میپردازند چنین قوانینى منطقى به نظر میرسد ؟ شاید در گوشه و کنار شهر همکاران بدون مجوز و غیر مسئول در محل کسب خود رعایت شئونات اسلامى را ننمایند که بسیار پسندیده است با اینگونه همکاران برخورد جدى شود و حتى در صورت داشتن پروانه کسب اتحادیه محترم میتواند پروانه فرد خاطى را باطل کند اما بسط دادن این گونه جرایم به کلیه کافى نت ها و بجاى نظارت دقیق و برخود قاطع صدور چنین بخشنامه هایى که نمیتوان اجرا نمود جاى تامل بیشترى دارد .
آیا با نظارت دستگاههاى موازى متعدد نظیر بازرسى اتحادیه ; مجمع امور صنفى ; بازرسى اداره بازرگانى ; اداره نظارت بر اماکن عمومى ; و حتى پاسگاه انتظامى محل ! بر کار کافى نت ها بازهم در این صنف تخلف صورت میگیرد ؟

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours