جلسه دوم دادگاه روزنامه کیهان در رسیدگی به شکایت شیرین عبادی، هفته آینده برگزار می شود

8 اردیبهشت 1389

تغییر برای برابری – به گفته وکلای شیرین عبادی، دومین جلسه رسیدگی به شکایت شیرین عبادی از روزنامه کیهان، ساعت 9 صبح روز یکشنبه، 12 اردیبهشت 89، برگزار می گردد.

در جلسه نخست که در تاریخ 29 فروردین برگزار شد، متن کیفرخواست متهم پرونده، حسین شریعتمداری، قرائت شد و وی به دفاع از خود پرداخت. قسمت هایی از این جلسه به صورتی گزینشی از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش گردید که مورد اعتراض وکلای شیرین عبادی قرار گرفت.

شایان ذکر است که در جلسه نخست، نسرین ستوده، یکی از وکلای شیرین عبادی، در اعتراض به تکرار افترائات از سوی حسین شریعتمداری، جلسه دادگاه را ترک نمود. وی در این خصوص، نامه ای اعتراضی منتشر کرده که در بخشی از آن آمده: «صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در یک سناریوی از پیش طراحی شده، به ناگهان و بدون آنکه شکایت خانم شیرین عبادی را از روزنامه کیهان پخش کرده باشد، در دو شب متوالی پنجشنبه و جمعه، دفاعیات متهم را پخش نمود که دادگاه را به صحنه تکرار جرم و افترائات اخلاقی علیه مخالفان سیاسی اش تبدیل کرده بود و تذکرات مکرر وکلاء خانم عبادی (اینجانب و همکار محترم سرکار خانم پراکند) در جهت مدیریت جلسه و جلوگیری از تکرار تخلفات چندان بی اثر بود که اینجانب به اعتراض جلسه دادگاه را که بیشتر به محاکمه شاکی شباهت پیدا کرده بود، ترک نمودم».

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours