زنان بیش از مردان در معرض سرقت اطلاعات شخصی در اینترنت قرار می‌گیرند

12 اردیبهشت 1389

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : بر اساس نتایج حاصل از یک مطالعه جدید محققان دریافته‌اند که زنان بیش از مردان در معرض سرقت اطلاعات شخصی در اینترنت قرار می‌گیرند .

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری زنان ایران و به نقل از سی‌نت ، زنان تلاش می‌کنند که پس از بروز سرقت‌های اینترنتی رفتارهای پرخطر خود را از بین ببرند.

در مطالعه‌ای که روی بیش از 800 زن خانه‌دار آمریکایی انجام شد، محققان دریافتند که 28 درصد آنها دست‌کم یک بار قربانی سرقت اطلاعات شخصی اینترنتی شده‌اند که این رقم برای مردان به 21 درصد می‌رسد.

علاوه بر این، مرکز تحقیقاتی “جاولین ریسرچ ” در ماه فوریه گزارش داده بود که زنان 26 درصد بیشتر از مردان هدف سرقت اطلاعات شخصی در اینترنت قرار می‌گیرند.

بررسی اخیر توسط مرکز امنیتی آفینیون که در زمینه ارایه خدمات امنیتی فعالیت می‌کند، انجام شد و محققان در پایان آن دریافتند که 17 درصد زنان به دنبال سرقت‌های اینترنتی تاکنون بیش از 1000 دلار از دست داده‌اند که این رقم برای مردان 10 درصد محاسبه شده است.

همچنین مشخص شد که خانم‌ها بیش از مردان نگران سرقت‌های اینترنتی هستند و بر این اساس، 80 درصد آن‌ها “بیشترین اضطراب‌ها ” را در این زمینه داشته‌اند که این رقم نیز برای آقایان کمتر از 60 درصد محاسبه شده است.

به گفته “تام روسین ” مدیر مرکز امنیتی آفینیون ، تفاوت میان خانم‌ها و آقایان در این زمینه به تصمیم‌گیری ‌های خانم‌ها در قالب خانه‌داران مربوط شود .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours