معاون پژوهش مرکز زنان ریاست جمهوری: آموزش آشنایی با حقوق زنان در دوران سربازی

13 اردیبهشت 1389

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : زهرا سجادی ، معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری صبح امروز در ارتباط زنده تلفنی با برنامه رادیویی “جوان ایرانی” پیرامون مسایل آموزش خانواده گفتگو کرد .

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران ، زهرا سجادی با تبیین سیاست های گذشته مبنی بر آموزش حقوق صرف به زنان جامعه و تبعات منفی ناشی از این مسئله در خانواده ها گفت : مرکز امور زنان و خانواده با هدف ترمیم مشکلات ایجاد شده از این طرح و در جهت تحکیم بنیان خانواده اقدام به بیان تکالیف همسران در قبال یکدیگر اقدام به اجرای طرح رحمت نمود تا افراد خانواده ضمن آگاهی از حقوق طرف مقابل به وظایف و تکالیف خود نیز آگاه شوند .

وی در ادامه این ارتباط زنده تلفنی افزود : بر اساس تصویب طرح آموزش حقوق مردان به زنان و آموزش حقوق زنان به مردان در دولت نهم ، این مرکز اقدام به برگزاری دوره های آموزشی به اقشار مختلف جامعه نمود که اجرای طرح رحمت برادران در کارخانجات از جمله این موارد بود .

معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده در خصوص برگزاری دوره های آموزشی به سربازان تصریح کرد : طی همکاری ستاد کل نیروهای مسلح با این مرکز قرار شد در کنار آموزش های اجباری عقاید ، احکام و اخلاق در دوران سربازی، آموزش های آشنایی با حقوق زنان و در نتیجه وظایف مردان نیز به جوانان ارائه شود .

وی با اشاره به اهمیت این آموزش ها تأکید کرد: دوران سربازی یکی از بهترین و جدی ترین دوران آموزش اجباری برای آقایان محسوب شود و مرکز امور زنان و خانواده نیز از این فرصت استفاده کرده است تا در آستانه تشکیل زندگی مشترک، جوانان را با وظایف خود در خانواده آشنا سازد .

سجادی در پایان افزود : این مرکز با هدف تحکیم بنیان خانواده اقدام به تنظیم دو کتاب “کانون جوانمردی” ویژه برادران و “کانون مهرورزی” ویژه خواهران در بخش های مختلف نموده که در حال حاضر زیر چاپ است .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours