مرجان صفری آزاد شد / بازداشت مریم عباسی نژاد

13 اردیبهشت 1389

مرجان صفری آزاد شد

خبرگزاری هرانا – مرجان صفری، فعال حقوق بشر، عصر روز گذشته از زندان آزاد شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، مرجان صفری، از قربانیان سناریو سازی دستگاه امنیتی بر علیه فعالان حقوق بشر که در پی یورش های گسترده و هماهنگ به فعالین حقوق بشر مورخ 11 اسفندماه سال گذشته بازداشت شده بود، عصر روز یکشنبه 12 اردی بهشت ماه با قرار وثیقه ی 150 میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده است.

خانم صفری بیش از 40 روز از مدت بازداشت خود را در یکی از سلول های انفرادی بند 2 الف متعلق به سپاه پاسداران نگهداری و بعد ها به سلولی دو نفره منتقل شد.

این فعال حقوق بشر در طی دو ماه قرار موقت بازداشت با وجود اینکه در شرایط روحی حادی به سر می برد، تنها دوبار موفق شد با خانواده ی خود ملاقات کند.

شایان ذکر است ده ها تن از فعالان حقوق بشر کماکان در بند 2 الف زندان اوین متعلق به سپاه پاسداران محبوس اند.

بازداشت مریم عباسی نژاد

کلمه: بنا به گزارش های رسیده به جرس، به دنبال اعتراضات گستردۀ دانشجویان دانشگاه تهران به حضورِ ناگهانی و سخنرانیِ محمود احمدی نژاد در آن دانشگاه، روز گذشته مریم عباسی نژاد از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران دستگیر شد.

گزارش شده مریم عباسی نژاد، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی، شامگاهِ یکشنبه شب (۱۲ اردیبهشت) و حوالی ساعت ده شب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

هنوز از علت دقیق دستگیری، محل بازداشت و وضعیت جسمی و روحی وی و همچنین بازداشتهای احتمالیِ دیگر، خبری منتشر نشده و گزارشی مخابره نگردیده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours